W naszym projekcie wskazujemy uczniom autorytety na których warto się wzorować. Motywem przewodnim roku szkolnego 2014/15 są autorytety w dziedzinie nauki, pracy zawodowej i w życiu społecznym.
Przed wyjazdem
Od 5 -12.10 gimnazjaliści i nauczyciele GP3 odwiedzą szkołę partnerską w Grecji w zachodniej części Peloponezu. Podczas warsztatów uczniowie będą m.in. analizować europejski rynek pracy, szkolić umiejętności w prowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej w języku niemieckim i angielskim, uczestniczyć w działaniach wolontaryjnych, poznawać greckie autorytety i zwiedzać region Lechaina, antyczną Olimpię i Kyllini nad Morzem Jońskim.
Zadania dla uczestników projektu
Wizyta 5 -12.10.2014
M.
Przemyk M. Pochopień
K.
Kaniuch D. Bartoszek
1. Lista wad i zalet
rozmowy kwalifikacyjnej, znaleźć w Internecie informacje
jakie są
najlepsze zachowania i największe błędy oraz czego trzeba unikać podczas
rozmowy kwalifikacyjnej np. jakie
pytania można zadać jakich nie, jaki powinien być wygląd, ubiór,
mowa ciała itd.
2. Napisać
przykład rozmowy kwalifikacyjnej w j. polskim –
bardzo dobrą i bardzo złą ( proszę przemyśleć jakie rekwizyty
mogłyby zostać użyte podczas scenki teatralnej )
mogłyby zostać użyte podczas scenki teatralnej )
3.Napisać listę 5 najbardziej poszukiwanych zawodów w Polsce +
Zdjęcie
przedstawiające te zawody oraz informacje :
a. jaką szkołę trzeba ukończyć do tego zawodu
?
b. jak długo trwa kształcenie do tego
zawodu ?
c. przykład zawodu, który wypadł z obiegu -
objaśnić dlaczego, co zmieniło
się na rynku pracy ?
4. Przygotować projekt plastyczny
na brystolu A3 na którym prezentujecie Polskę
- ciekawostki i zabytki.
Przygotować szkic, pomysły, co przedstawić
?
Projekt
zostawiamy w Grecji jako prezent
dla dzieci w ośrodku dla dzieci
poszkodowanych przez los
Kręcimy film jak powstaje ten projekt i
przekazujemy film na płytce jako prezent.
,
5. Prawa
i obowiązki młodego Europejczyka
Przygotować listę praw i obowiązków w różnych dziedzinach życia
1. twoje prawa i obowiązki w domu / w rodzinie
2. twoje prawa i obowiązki w szkole
3. twoje prawa i obowiązki w pracy
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
WARSZTATY WORKSHOP
1. Rozmowa kwalifikacyjna – staranie się o
miejsce pracy
- krótka scenka teatralna 5 minut w
jednej scence trzeba pokazać
dobre i złe przykłady zachowania, z rekwizytami, po każdej scence 5 minut
na wykonanie notatek co było dobre a co złe
dobre i złe przykłady zachowania, z rekwizytami, po każdej scence 5 minut
na wykonanie notatek co było dobre a co złe
2. Pięć najbardziej
poszukiwanych zawodów - każdy kraj prezentuje zdjęcie + PROFIL
w j. angielskim i niemieckim
w j. angielskim i niemieckim
3. Test
osobowości - uczniowie wykonują w 2
językach / link zostanie przesłany /
drukują i zabierają ze sobą do Grecji
4. Reklama Polski -
Collage Na brystolu prezentujemy
swój kraj - ciekawostki i zabytki
zostawiamy to
jako prezent dla dzieci
5.
FILM - kręcimy film
jak powstaje ten kolaż i przekazujemy film na płytce
jako prezent
jako prezent
6. Rezultaty, produkty i ewaluacja
wizyty w Polsce - prezentacja
7. Mapa mentalna - szczęście
= sukces
szukamy słów łączących
te dwa pojęcia : rzeczowniki, czasowniki
i przymiotniki
i przymiotniki
8. Prawa i obowiązki młodego
Europejczyka - 6 grup warsztatowych
w różnych dziedzinach życia
np. ZDROWIE / ZAWÓD / RODZINA / .... / ....
-
6 dziedzin dla
6 dziedzin dla
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
COMENIUS WÖRTERBUCH/ COMENIUS
DICTIONARY
Nr.
|
DEUTSCH/
GERMAN
|
ENGLISCH/ ENGLISH
|
POLNISCH/
POLISH
|
SLOWAKISCH/
SLOVAKIAN
|
TÜRKISCH/
TURKISH
|
LITAUISCH/
LITHUANIAN
|
GRIECHISCH/
GREEK
|
1.
|
Beruf
|
profession
|
zawód
|
profesie
|
meslek
|
profesija
|
επάγγελμα
|
2.
|
Die Schule beenden
|
Finish school
|
Koniec szkoły
|
Dokončiť školu
|
Okulu bitirmek
|
baigti mokyklą
|
Φινλανδικό
σχολικό
|
3.
|
Vorstellungen
|
representations
|
reprezentacje
|
Zastupiteľstvá
|
temsiller
|
supratimas
|
παραστάσεις
|
4.
|
Olympische
Spiele
|
Olympic games
|
Igrzyska olimpijskie
|
olympijské hry
|
Olimpiyat
oyunları
|
Olimpinės
žaidynės
|
ολυμπιακοί
αγώνες
|
5.
|
Sehenswürdigkeiten
|
sights
|
atrakcje
turystyczne
|
Pamätihodnosti
|
Görülecek
yerler
|
lankytini
objektai
|
αξιοθέατα
|
6.
|
Vorstellungsgespräch
|
job interview
|
wywiad
|
rozhovor
|
Söyleşi
|
pokalbis dėl
darbo
|
συνέντευξη
|
7.
|
Bildung
|
education
|
edukacja
|
vzdelávanie
|
eğitim
|
švietimas
|
εκπαίδευση
|
8.
|
Pflicht
|
duty
|
obowiązek
|
povinnosť
|
Duty
|
pareiga
|
δασμός
|
9.
|
Erfahrung
|
experience
|
doświadczenie
|
skúsenosť
|
deneyim
|
patirtis
|
εμπειρία
|
10.
|
Selbstvertrauen
|
Self Confidence
|
pewność siebie
|
sebavedomie
|
kendine güven
|
pasitikėjimas
savimi
|
αυτοπεποίθηση
|
11.
|
Schlange
|
queue
|
wąż
|
had
|
sıra
|
ilga eilė
|
φίδι
|
12.
|
Interview
|
interview
|
wywiad
|
rozhovor
|
Görüşmesi
|
interviu
|
συνέντευξη
|
13.
|
Job
|
job
|
zadanie
|
práca
|
iş
|
darbas
|
δουλειά
|
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lokale Autorität: Periklis Iakovakis
WYBITNY SPORTOWIEC
Nationale Autorität: Georgios Papanikolaou
Uczniowie o Grecji Schüler über Griechenland
Kolejnym spotkaniem z
zagranicznymi partnerami był wyjazd do Grecji. Wszystkie zajęcia oraz warsztaty
prowadzone przez nauczycieli i uczniów na pewno przydadzą się każdemu w
przyszłości. Dzięki nim możemy patrzeć na świat z innej perspektywy. Nową
wiedzę na tematy historyczne zdobyłam zwiedzając różne muzea. Wyjazd przyniósł
wiele efektów, radości, ale także smutki z powodu rozstania. Chwile spędzone z
naszymi przyjaciółmi pozostaną w naszych umysłach oraz sercach na zawsze.
Byliśmy jak jedna wielka rodzina. Przez wzajemną pomoc, zrozumienie i rozmowę
zawiązały się ogromne przyjaźnie. Cała grupa bardzo się zintegrowała. Dla wielu
osób, a także dla mnie był to najlepszy tydzień w ich życiu.
Karolina
Karolina
Besuch in GRIECHENLAND 2014
Das nächste Treffen
der Schüler und Schülerinnen aus den Partnerländern war während der Reise nach
Griechenland. Alle Vorträge und Workshops, die von den Lehrern und Schülern
durchgeführt wurden, helfen bestimmt jedem von uns in der Zukunft. Dank ihnen
können wir die Welt aus einer anderen Perspektive sehen. Wir haben viel über
die Berufe in Europa diskutiert. Ich und meine Freundin aus der Klasse haben
das Vorstellungsgespräch in der Firma vorbereitet.
Während des Besuchs von verschiedenen Museen habe ich neue Informationen über Geschichte bekommen. Der Besuch hat gute Effekte, viel Freude, aber auch die Traurigkeit wegen der Trennung gebracht. Die Momente mit unseren Freunden bleiben in unseren Köpfen und Herzen für immer. Wir waren wie eine große Familie. Durch die gegenseitige Unterstützung, das Verständnis und die Gespräche sind tiefe Freundschaften entstanden. Die ganze Gruppe war sehr integriert. Für viele Teilnehmer, auch für mich war das die beste Woche meines Lebens.
Während des Besuchs von verschiedenen Museen habe ich neue Informationen über Geschichte bekommen. Der Besuch hat gute Effekte, viel Freude, aber auch die Traurigkeit wegen der Trennung gebracht. Die Momente mit unseren Freunden bleiben in unseren Köpfen und Herzen für immer. Wir waren wie eine große Familie. Durch die gegenseitige Unterstützung, das Verständnis und die Gespräche sind tiefe Freundschaften entstanden. Die ganze Gruppe war sehr integriert. Für viele Teilnehmer, auch für mich war das die beste Woche meines Lebens.
Grecja
/ Litwa / Niemcy
ZADANIA PROJEKTOWE UCZNIÓW IX -III.
Projekt Comenius 2 rok ( 2014/15)
ZADANIA PROJEKTOWE UCZNIÓW IX -III.
Projekt Comenius 2 rok ( 2014/15)
1. Rozmowa kwalifikacyjna – staranie się o miejsce pracy
- krótka scenka
teatralna 5 minut
2. 5 najbardziej poszukiwanych zawodów - zdjęcie + PROFIL : j. ang. i niem
a. nazwa zawodu
b. jaka szkołę
trzeba ukończyć
c. jak długo
trwa kształcenie do tego zawodu
3. Piosenka
projektu - nauka tekstu i
melodii ( uczniowie klas 1 )
4. Collage „Polska ” - ciekawostki i zabytki o naszym kraju
prezent dla dzieci w Grecji ( film jak powstaje plakat )
prezent dla dzieci w Grecji ( film jak powstaje plakat )
5. Mapa mentalna - szczęście = sukces ?
6. Prawa i obowiązki młodego
Europejczyka - warsztaty
( zdrowie, praca, rodzina, ochrona
środowiska, szkoła, społeczeństwo )
7. Ranking
autorytetów Słowacja, Turcja,
Polska, Grecja
– Comenius-Info
– Comenius-Info
8. Kalendarz
projektu Comenius -
autorytety do kalendarza uzasadnienie wyboru j. niem i ang.
wybór zdjęć - ankieta ogólnoszkolna
9. Moje inicjatywy w szkole, moje ważne decyzje
Analiza , autorefleksja j. niem i ang.
10. Świadomy wybór przyszłej pracy
zawodowej –
Analiza projektów plastycznych kl. 2 i 3
Wystawa szkolna i Wyniki
- Wybory młodych
Europejczyków GP3
11. FILM o autorytecie na Festiwal Filmowy do
LITWY
12. Upowszechnianie treści
europejskich - EURONUTY
Prezentacja działań projektowych na forum regionu
LITWA 2015