Priorytetem pozostaje fakt, że uczymy się języka niemieckiego praktycznie. Staramy się jak najwięcej zapamiętać na lekcji, korzystać z czasu na konwersacje w parach, dbać o przygotowanie do zajęć - na początku każdego spotkania szczególnie lubiane " rzędówki" sprawdzają ekspresowo co przygotowaliście na zajęcia, pamiętamy o tym, że inwestujemy w samych siebie.
Wrzesień
- prace projektowe : kl. 8 projektują T-Shirt na międzynarodowy konkurs Europejskiego Centrum Języków Nowoczesnych w Grazu w Austrii
- kl. 7 wykonują róg obfitości "Schultüte"
- 26.09.19 Europejski Dzień Języków Obcych - wystawa prac konkursowych klas 8, głosowanie, który T-Shirt jest najciekawszy i najlepiej spełnia kryteria konkursowe
Październik
- 18.10.19 Instytut Goethego Kraków
1) udział uczniów w warsztatach językowych na temat CLIL 2) Jestem przewodnikiem po Krakowie - jak w prosty sposób oprowadzić grupę turystów po Krakowie
- Nasze pomysły na lekcję niemieckiego - każda klasa przygotowuje jeden swój pomysł na autorską lekcję niemieckiego
Listopad
- od początku listopada mamy lekcje projektowe, każdy zespół organizuje je według własnego pomysłu, lekcje są barwne, zaskakujące i niepowtarzalne. Głowy uczniów to "worek pomysłów".
- opracowujemy komputerowo prace na konkurs do Austrii,
konieczna jest obróbka elektroniczna + komentarz interpretujący projekt koszulki na Europejski Dzień Języków Obcych w przyszłym 2020 roku w j. angielskim
Grudzień
- Jak będziemy świętować Boże Narodzenie ?
1. Lekcje o tematyce świątecznej: życzenia, opis Mikołaja,
świąteczne piosenki, kolędy, opis choinki, kserokopie
do kolorowania
2. Kręcimy filmy z życzeniami na Boże Narodzenie
Styczeń
Podsumowanie językowych aktywności
Co się podobało uczniom na lekcjach ?
+ plusy za aktywność
+ lekcje nieformalne (pomysły uczniów na lekcje-projekty)
+ utrwalanie materiału na lekcjach, dużo powtórzeń
+ indywidualne podejście
+ nauka na pamięć na lekcji
+ 60% atmosfery niemieckojęzycznej (prowadzenie lekcji w j.niemieckim)
+ autentyczne nagrania rozmówek
+ ćwiczenia praktyczne: mówienie,rozgrzewki językowe na początku lekcji
+ ciekawostki krajoznawcze, kolorowe plansze, pocztówki, dodatkowe materiały dydaktyczne, plakaty, zadania domowe z gazetek językowych,konkursy, zabawy językowe
+ uporządkowane notatki z lekcji (" wiem, czego się uczyć")
+ urozmaicone formy kontrolne ("nie tylko sprawdziany" )
Co było trudne i się nie podobało ?
- za szybkie tempo pracy
- zadanie domowe po każdej lekcji
- dużo notatek w zeszycie