Hallo, das ist unser BLOG !

Witam na naszym blogu ! Zachęcam do pracy i współpracy. Tutaj przeczytasz aktualności, zobaczysz kronikę wydarzeń językowych, poznasz ciekawostki krajoznawcze, rozwiążesz krzyżówki i inne łamigłówki językowe, udoskonalisz TIK

Jak nazywa się trzeci niemieckojęzyczny kraj ?

Ankieta o językach obcych

" Popularyzujemy w lokalnej społeczności wiedzę o Europie i UE, jej historię, kulturę,
JĘZYKI i tematy społeczne "  -  to motyw przewodni konkursu CZEŚĆ  EUROPO !


Ogromna rola znajomości j. obcych potwierdza się na każdym kroku, zarówno na różnych etapach kształcenia ale i może przede wszystkim, gdy wkraczamy na rynek pracy i czytamy oferty zatrudnienia.

Podczas naszej aktywności konkursowej  skupiliśmy się również na znajomości języków poprzez przeprowadzenie ankiety o językach obcych. Do tego działania włączyli się aktywnie uczniowie  Kacper i Wiktor z klasy 8a.  Początkowym założeniem była ankietę online międzyszkolna skierowana do uczniów wszystkich  szkół podstawowych w Czechowicach - Dziedzicach.




Dynamiczna sytuacja w Europie i na świecie 
Pandemia zmieniła nasze plany i w związku z zawieszeniem nauki w szkołach ograniczyliśmy ją w ostatnich dniach wspólnej nauki w marcu do uczniów SP6.





Ponad 100 uczniów odpowiedziało na pytania. 

1. JAKIE ZNASZ JĘZYKI  OBCE ?
2. JAKIEGO JĘZYKA OBCEGO CHCIAŁBYŚ SIĘ UCZYĆ ?
3. W JAKIM JĘZYKU SŁUCHASZ NAJCZĘŚCIEJ MUZYKI ?
4. NA JAKIM POZIOMIE JEST TWOJA ZNAJOMOŚĆ JĘZYKÓW ?
5. JAKIEGO JĘZYKA OBCEGO CHĘTNIE SIĘ UCZYSZ ?
.......   pozostałe pytania  i odpowiedzi  poniżej 

Ważne dla nas było, żeby włączyć do działań konkursowych aktywnie jak największą
grupę uczniów. Wiele osób z zaangażowaniem wspomagało nasze pomysły. Te 2 miesiące w szkole i 2 miesiące pracy online nauczyło nas lepszej współpracy, dowiedzieliśmy się jak  dużo pracy i szybkiej informacji potrzeba, aby iść z planami do przodu i jak liczą się szczegóły.   


                                              
                                                    Wyniki ankiety  
                                 przygotowała Magdalena Jankowska z klasy 7 b


Wersja po polsku
1. Czy język obcy może ci się przydać w przyszłości?
Ze 100% osób, 90,5% uczniów odpowiedziało tak, a  9,5% zagłosowało na nie
2. Czy posiadasz jakieś osiągnięcia językowe?
Ze 100% osób, 67,6% -  nie, a 32,4% uczniów -   tak
3. Czy kiedykolwiek uczyłeś się języka obcego uczestnicząc w kursie?
Ze 100% osób, 62,9% -   nie, a 37,1% -   tak
4.Czy kiedykolwiek korzystałeś z korepetycji z języka obcego?
Ze 100% osób, 65,7% odpowiedziało na tak, natomiast 34,3% zagłosowało na nie.
5.Czy oglądasz filmy w języku obcym?
Ze 100% osób, 79% odpowiedziało tak, a 21% zagłosowało na nie.
6. W jakim języku najczęściej słuchasz muzyki?
Odpowiedzi uczniów na to pytanie były naprawę różnorodne, lecz najpopularniejszymi z nich były -  55,2% z nich zagłosowało na język angielski, a 27,6% na język polski.
7. Z jakim językiem kojarzy ci się słowo ,,capre diem"?
W tym pytaniu odpowiedzi były również rozmaite, lecz 51,4% z nich dobrze przypuszcza, że to słowo jest w języku łacińskim.
8. Na jakim poziomie jest twoja znajomość języków obcych?
Na to pytanie ze 100% głosujących,  13,5%  -  zaawansowany   67,3% -
średniozaawansowany,   19,2 %   - znikomy 
9.  Jakiego języka obcego chciałbyś się nauczyć?
Na to pytanie udzielone zostały różnorodne odpowiedzi, lecz największy procent głosów zebrały języki:
hiszpański -14%, francuski -11%, chiński -9% oraz rosyjski- 8%.
10.  Jakie znasz języki obce?
Najwięcej procent głosujących otrzymały następujące języki:
angielski -  95,2%,  niemiecki - 79%,  francuski 9%, hiszpański   -10,5% oraz włoski-2,9%. Reszta język
ów obcych otrzymała po 1%.
Podsumowanie
Większość uczniów sądzi, że języki obce przydadzą im się w przyszłości oraz chce rozwijać jego znajomość poprzez np. chodzenie na korepetycje. Jest jednak mniej niż połowa uczniów która sądzi zupełnie odwrotnie, jednak słuchając muzyki, lub oglądając filmy w języku obcym może nie do końca świadomie ale poszerzają swoje umiejętności językowe.
Mimo różnego poziomu zaawansowania uczniów, myślę że każdy dałyby radę porozumieć się w obcym kraju poprzez intuicję językową.

Wersja po angielsku
Can a foreign language be useful to you in the past?
Of 100%, 90.5% of students answered yes, and not 9.5% voted for it.
Do you have any language achievements?
Of 100%, 67.6% voted for them, and 32.4% of students voted yes.
Have you ever learned a foreign language by participating in a course?
Out of 100%, 62.9% answered no and 37.1% voted yes.
Have you ever used a foreign language tutor?
Out of 100%, 65.7% answered yes, while 34.3% voted for it.
Do you watch movies in a foreign language?
Of 100%, 79% said yes and 21% voted for it.
In what language do you listen to music most often?
The students' answers to this question were varied, but the most popular were 55.2% of them voting for English and 27.6% for Polish.
What language do you associate the word 'capre diem' with?
There were also various answers in this question, but 51.4% of them suppose that the word is in Latin.
What level is your knowledge of foreign languages?
To this question, out of 100% voters, 67.3% marked the answer intermediate, 13.5% negligible and also 13.5% advanced.
What foreign language would you like to learn?
Various answers were given to this question, but the highest percentage of votes was collected by Spanish-14%, French-11%, Chinese-9% and Russian-8%.
Which languages ​​do you speak?
The highest percentage of voters received the following languages: English-95.2%, German-79%, French 9%, Spanish-10.5% and Italian-2.9%. The rest of foreign languages ​​received 1% each.
Summary

Most students think that foreign languages ​​will be useful to them in the future and want to develop their knowledge by, for example, going to tutoring. However, there are less than half of the students who think the opposite, but listening to music or watching movies in a foreign language may not consciously finish but they will expand their language skills. Despite the different levels of student sophistication, I think that everyone would be able to communicate in a foreign country through linguistic intuition.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz