TURCJA
Uczniowie GP 3 jadą do Turcji
Uczniowie GP 3 jadą do Turcji
Wizyta Antalya 17- 21 marca 2014
Po to właśnie jest
nasz projekt, aby pomyśleć o autorytetach, zatrzymać się i przemyśleć kim chcemy być, jacy chcemy być, kto jest dla nas wzorem i jakie wartości są dla nas
ważne.
1. Świąteczna
kartka /mail lub tradycyjna/
….
2. Moje hobby –
prezentuję swoje
umiejętności
3. Piosenka
projektu - tekst / melodia
4. Młodzież w
Europie – wczoraj i dziś /ankieta/
5. Najważniejsza
osoba w moim życiu – album/ film/prezentacja
6. Pytania do
wywiadów w Turcji / aktorzy z teatru, pracownicy uniwersytetu /
7. Czy media
wspierają autorytety ? – argumenty za i przeciw j. angielski /
niemiecki
8. Praca
artystyczna na kiermasz charytatywny
9. Przysięga
olimpijska – jej treść i znaczenie
10.ANKIETA
- Młodzi Europejczycy dzisiaj – cele, wartości, zachowanie, moje umiejętności
Jaki jest program warsztatów ?
1. Moje Hobby -uczniowie prezentują swoje uzdolnienia (praca plastyczna, film, prezentacja multimedialna, sztuka teatralna "Złota kaczka”)2. Quiz o Turcji - przygotowujemy wiadomości z geografii, historii i kultury3. Ankieta- wartości młodzieży wczoraj i dziś / porównujemy wartości pokoleń/
4. Piosenka projektu – prezentujemy nasz pomysł na wspólną piosenkę grupy projektowej
/tekst Katarzyna Wiencek kl.3c, muzyka p. Lucyna Paluch/
5. Pytania do wywiadu z lokalnym autorytetem (aktorzy, pracownicy
uniwersytetu)6. Prace plastyczne na
kiermasz charytatywny w tureckiej szkole (pomysł i wykonanie pod
kierunkiem p. Teresy Chrószcz) 7. Warsztaty muzyczne – poznamy tureckie instrumenty muzyczne, będziemy ćwiczyć grę
na instrumentach
kierunkiem p. Teresy Chrószcz) 7. Warsztaty muzyczne – poznamy tureckie instrumenty muzyczne, będziemy ćwiczyć grę
na instrumentach
8. Przygotujemy wystawę prac uczniów GP3 o hobby w szkole Atatürk Anadolu
Lisesi w Kepez/ Antalya
Lisesi w Kepez/ Antalya
Polska grupa prowadzi dwa warsztaty (przygotowanie
uczniów pod kierunkiem p. Sylwii Żaczek-Gwizdoń, p. Ewy Dobija)9. Przysięga
olimpijska - przedstawiamy historię
powstania przysięgi, jej znaczenie,
omawiamy sylwetkę sportowca, który otrzymał nagrodę Fair Play )
omawiamy sylwetkę sportowca, który otrzymał nagrodę Fair Play )
10. Media i autorytety- czy media wspierają autorytety, rola mediów w życiu młodego
Europejczyka - dyskusja w grupach, argumenty „za” i „ przeciw”
Europejczyka - dyskusja w grupach, argumenty „za” i „ przeciw”
Przysięga olimpijska
1. Historia przysięgi olimpijskiej
- Przysięgę
olimpijską składa każdy sportowiec i sędzia biorący udział w igrzyskach
olimpijskich.
- Igrzyska to najstarsza i
zarazem największa międzynarodowa impreza sportowa organizowana
co 4 lata w różnych krajach,pod hasłem szlachetnego współzawodnictwa i
braterstwa wszystkich narodów .
Pierwszą wersję
przysięgi olimpijskiej ułożył Pierre de Coubertin,
a złożył ją zawodnik Victor
Boin w 1920 r. podczas Letnich
Igrzysk Olimpijskich w 1920 r. w Antwerpii. Sędziowie pierwszy raz
składali przysięgę w czasie Letnich Igrzysk Ilompijskich w Monachium.Później słowo
"kraj" zmieniono na "drużynę". W czasie Letnich
Igrzysk Olimpijskich w 2000 roku dodano ostatnią
część ślubowania, dotyczącą dopingu.
Deutsche Version
Der Olympische Eid wird bei der Eröffnungsfeier der Olympischen Spiele von einem aktiven Sportler des gastgebenden Landes abgegeben. Es ist ein Versprechen, den "Fair-Play"-Gedanken zu beachten. Erstmalig wurde der Olympische Eid 1920 in Antwerpen durch den Fechter Victor Boin aus Belgien abgegeben. Bei den Olympischen Sommerspielen in Mexiko-Stadt 1968 wurden zum ersten Mal auch die Kampfrichter "vereidigt (mit ähnlichem Gelöbnis). Seit den Olympischen Sommerspielen in Sydney 2000 enthält der Olympische Eid auch eine Antidopingklausel, die im Dezember 1999 von der IOC-Vollversammlung verabschiedet wurde.
Der Olympische Eid wird bei der Eröffnungsfeier der Olympischen Spiele von einem aktiven Sportler des gastgebenden Landes abgegeben. Es ist ein Versprechen, den "Fair-Play"-Gedanken zu beachten. Erstmalig wurde der Olympische Eid 1920 in Antwerpen durch den Fechter Victor Boin aus Belgien abgegeben. Bei den Olympischen Sommerspielen in Mexiko-Stadt 1968 wurden zum ersten Mal auch die Kampfrichter "vereidigt (mit ähnlichem Gelöbnis). Seit den Olympischen Sommerspielen in Sydney 2000 enthält der Olympische Eid auch eine Antidopingklausel, die im Dezember 1999 von der IOC-Vollversammlung verabschiedet wurde.
2. Prezentacja przysięgi olimpijskiej
(Każdy czyta
przydzielony fragment przysięgi po niemiecku i po
angielsku)
W imieniu wszystkich
zawodników ślubuję: respektować zasady obowiązujące w sporcie, przestrzegać
zasad szlachetnej rywalizacji i zawsze postępować zgodnie z duchem fair play;
wszystkie dążenia, umiejętności, talent i siły woli poświęcić osiągnięciu
najlepszego wyniku sportowego bez żadnego dopingu
Im Namen aller Athleten verspreche ich, / dass wir an den Olympischen Spielen teilnehmen und dabei die gültigen Regeln respektieren und befolgen / und uns dabei einem Sport ohne Doping und ohne Drogen verpflichten, im wahren Geist der Sportlichkeit,/ für den Ruhm des Sports und die Ehre unserer Mannschaft.
Im Namen aller Athleten verspreche ich, / dass wir an den Olympischen Spielen teilnehmen und dabei die gültigen Regeln respektieren und befolgen / und uns dabei einem Sport ohne Doping und ohne Drogen verpflichten, im wahren Geist der Sportlichkeit,/ für den Ruhm des Sports und die Ehre unserer Mannschaft.
3.Przysięga sędziów
W imieniu wszystkich
sędziów i organizatorów ślubuję całkowitą bezstronność i respektowanie
obowiązujących reguł dla dobrego imienia sportu.
4. (Uczniowie przedstawiają
ślubowanie z flagą )
Nasze refleksje: Jakie znaczenie ma przysięga ? Czego uczy ?
5.Czego uczy: - nadaje wartość i podkreśla znaczenie słowa
- uczy dotrzymywania słowa
- uczy konsekwencji, wytrwałości i dążenia do celu
- uczy uczciwości
- mam czyste sumienie
- uczy przestrzegania zasad
- uczy dotrzymywania słowa
- uczy konsekwencji, wytrwałości i dążenia do celu
- uczy uczciwości
- mam czyste sumienie
- uczy przestrzegania zasad
Jaki wpływ na moje życie mają
te wartości :
jestem wiarygodny
jestem zdyscyplinowany i konsekwentny
osiągam
cele i spełniam marzenia
nie oszukuję
stawiam sobie wymagania
wysilam się
6. Nagroda Fair Play : każdy kraj przedstawia sportowca Fair- Play
(uczeń przedstawia sylwetkę nagrodzonego
sportowca )
7. Prezentacja o wartościach w
sporcie ( Power Point)
WARSZTATY 2
Czy media wspierają autorytety ?
Czy media wspierają autorytety ?
Wprowadzenie : Czasem zastanawiam
się, dlaczego mamy coraz mniej autorytetów – i to
w czasach, kiedy przepływ informacji jest tak szybki i łatwy, jak nigdy wcześniej. Przecież wszyscy szukamy wzorców godnych naśladowania, bo szukanie wzorców jest nam potrzebne.
w czasach, kiedy przepływ informacji jest tak szybki i łatwy, jak nigdy wcześniej. Przecież wszyscy szukamy wzorców godnych naśladowania, bo szukanie wzorców jest nam potrzebne.
Teraz życie toczy się szybko, a autorytetem często zostają osoby, które nie
zawsze mogą służyć jako życiowy przewodnik. W poszukiwaniach własnej tożsamości
skupiamy się nierzadko tylko na bezkrytycznym naśladownictwie. Ludzie nie
zawsze odczuwają dziś potrzebę bycia sobą i pracowania nad własną
tożsamością.
Znikają uznawane dotąd autorytety, a w ich miejsce pojawiają się zastępcze wartości oparte na pieniądzu, szybkim zysku i krytykowaniu uniwersalnych wartości. Pojęcie autorytetu stało się dziś niemodne i płytkie.Zastępują je powoli puste słowa takie jak celebryta, gwiazda.
Idziemy często na skróty, zastępując autorytet wzorcem postępowania, który daje
Znikają uznawane dotąd autorytety, a w ich miejsce pojawiają się zastępcze wartości oparte na pieniądzu, szybkim zysku i krytykowaniu uniwersalnych wartości. Pojęcie autorytetu stało się dziś niemodne i płytkie.Zastępują je powoli puste słowa takie jak celebryta, gwiazda.
Idziemy często na skróty, zastępując autorytet wzorcem postępowania, który daje
Szybki efekt – szybko
zarobić pieniądze, szybko zrobić karierę, szybko stać się sławnym. Potrafimy
uznać za autorytet osobę, której charakter i osobowość zostały szybko
wytworzone przez media. Nie przyjmujemy za autorytety ludzi mądrych
- ludzi,
którzy coś swoim życiem udowodnili i coś w nim osiągnęli, kierując się uniwersalnymi wartościami, takimi jak prawda, rzetelność, odpowiedzialność, nauka, prawość…
Dlaczego tak się dzieje ?
Szybkie tempo życia powoduje, że mamy za mało czasu i tracimy zdolność trzeźwego myślenia i dostrzegania tego, co naprawdę ważne. Jest to niepokojący sygnał, którego nie wolno lekceważyć i któremu trzeba się przeciwstawić.
którzy coś swoim życiem udowodnili i coś w nim osiągnęli, kierując się uniwersalnymi wartościami, takimi jak prawda, rzetelność, odpowiedzialność, nauka, prawość…
Dlaczego tak się dzieje ?
Szybkie tempo życia powoduje, że mamy za mało czasu i tracimy zdolność trzeźwego myślenia i dostrzegania tego, co naprawdę ważne. Jest to niepokojący sygnał, którego nie wolno lekceważyć i któremu trzeba się przeciwstawić.
MEDIA I AUTORYTETY
Media i natłok
informacji kreują nowy świat. W tym świecie nie ma czasu na chwilę refleksji,
na spotkanie z przyjaciółmi, dyskusję z bliskimi. Wielu ludzi szuka
prostych wskazówek, jak osiągnąć błyskawiczny sukces. Ten, kto zastanawia się,
jak tak naprawdę żyć, jest słaby i nieatrakcyjny.
Spróbujemy teraz
wspólnie odpowiedzieć na nasze główne pytanie:
Jak myślisz : Jakie
zalety /wady mają media? Czy
dzisiejsze media wspierają autorytety, a może podważają ?Podzielimy się teraz
na międzynarodowe grupy. Waszym zadaniem jest przygotować
odpowiedzi.
English Version
Introduction :
At the beginning
I would like to ask you the question: why we have less and less
authority - and this at a time when the flow of information is as fast and easy
as never before. We all are looking for valuable authorities ,
because we all need search patterns we need.
Now
life goes fast, and authority are often people who can not always serve as a
guide in life . In the search for self-identity often focus only on the
uncritical imitation . People do not always feel the need to be together now
and work on their own identity. Sticking considered
before authorities , and in their place appear surrogate values based on
money , fast profit and criticizing universal values . The concept
of authority has now become unfashionable and shallow . Slowly replace
them with empty words like celebrity star .
We're often cut
corners , replacing the authority of the pattern of behavior that gives
Quick results -
quickly earn money, quickly make a career, quickly become famous. Can be
regarded as an authority person whose character and personality are quickly
produced by the media. Do not accept the authorities of wise men - men ,who proved something
of your life and what it achieved , guided by universal values such as
truth , honesty , responsibility, learning , integrity ...
Why is this happening ?
The fast pace of life
means that we have too little time and we lose the ability sober thinking and
perceiving what is really important. This is a worrying signal that can not be
ignored and which we have to resist .
MEDIA AND AUTHORITIES
MEDIA AND AUTHORITIES
Media and information
overload create a new world. In this world there is no time for a moment of
reflection, to meet friends, discuss with your loved ones.Many people are
looking for simple tips on how to achieve instant success. Anyone who wonders
how she really live , is weak and unattractive . That is what our project is to think about prominent figures,stop
and think about who we want to be, what kind we want to be and what values are important to us .
and think about who we want to be, what kind we want to be and what values are important to us .
Let's try together to
answer our main question:
What do you
think:
1. What are the advantages of media? What are the disadvantages?
1. What are the advantages of media? What are the disadvantages?
2. Are today's media
support the authorities ? And may undermine the authorities?
Now we will divide in the international groups. Your task is to prepare and write the answers.
Methods and the
tasks
1. HOBBIES:
Every country will make one presentation
as a group.
-
But before that they will make some research in details about what hobbies they have or they can take up a new hobby
until the visiting time. They will take photos or do some drawings or take the things to Turkey to show
them. They will put the things they have done so far in the exhibition. While
they are doing the activity ( hobby) they will take notes or some pictures
about the process and they will express how they felt during that time.
-
They can find a famous or successful person who is good at this hobby
and introduce him /her
(
It is important the hobbies will be taken to Turkey to exhibit in the exhibition
on Friday.)
-
The presentation will last at most 15
minutes for every partner
-
At the end of the presentations:
There will be a feedback and evaluation ( these are
some examples) ( Turkey
will do the workshop)
Most common hobby
The most extraordinary
or unusual hobby
Which hobbies can you do too?
Which hobby attracts you most?
Why are the hobbies important for you ?
What is the main role of the hobbies in education of
the young people?
2.
THE VISIT TO THE SCHOOL OF HANDICAPPED STUDENTS
Some small presents can be taken for
the students
3. EXHIBITION
There will be an exhibition . Every
country will bring some handworks and some small thing that symbolize their
country for the sale.
There will be some national food from
Turkey
to sell
We will also put the works of
Ebru in the exhibition that the students
have done during the practice. They will show what they have achieved.
The money that will be collected will
be given to the Handicapped students
Program wizyty 6-10 maja 2014
6 - 10 MAI 2014
Partnerländer: Deutschland, Griechenland, Türkei, Litauen, Slowakei
Partnerländer: Deutschland, Griechenland, Türkei, Litauen, Slowakei
Schule: Publiczne
Gimnazjum nr 3 Czechowice-Dziedzice
5 Mai 2014
Montag
19:00 –
21:00
|
Begrüßungsfeier – Integration der Gruppe |
Hotel
Willa Eureka
|
21: 00 Die Schüler werden
von den Eltern abgeholt
6. Mai 2014
Dienstag
8.30 Ankunft in der Schule
Tagesprogramm /Sportsaal/ E.Dobija
9:00 – 10: 15 Begrüßung der Gäste / Sporthalle/ Schulleitung, E.Dobija L.Paluch
|
10:15 – 10: 45 Kaffeepause /
Sportsaal/ Schulleitung, Lehrer
10:45 - 11:25 Hospitationen
1. Gruppe : „ Spiele in Schlesien ” A. Chmielniak, L.Paluch s.102
B.Zielińska
2. Gruppe : „ Infos
über Polen „ M. Brosz s. 204
3. Gruppe : „ Unsere Speisen” S. Żaczek-Gwizdoń s. 201
11: 30 – 11:50 Ausstellung
über die Schule ( Lehrer)
Musik-Wunschkonzert – Polnische
Schüler für die Gäste
( Schüler) /Sportsaal/ M.Brosz Ł.Krzymiński
11:50 – 12:50 1. Interaktive Spiele - wir lernen das Lied aus Griechenland
Georgios
Delibeis
2. Wegweiser für Junge Europäer
- Wie
sieht unsere Titelseite aus ? Hauptbegriffe Inhaltsverzeichnis E.Dobija
3. Unser Projekt In Medien – Internetseite in Litauen / Forum
R.Bandziniene
13.00 – 13:45 Mittagessen in der Schule /catering świetlica/
14.00 Ausflug nach Pszczyna
14:30– 15.15 Gedenkstätte des II.
Weltkrieges „ Drei Eichen”
- Verfall und Entwicklung der Autoritäten während des II. Weltkrieges 15.15 - 16.00 Spaziergang Park, Stadtzentrum
16.00- 16:45 Eis im „ Stara Piekarnia ”
17.
15 Ankunft nach Czechowice, Besuch im Konzertsaal /Dworek Eureka/
Technische Hinweise zum Konzert17. 45
Die Schüler werden von den Eltern abgeholt / Schule GP3 /
20:30 Treffen
der Koordinatoren- /
Hotel Willa Eureka/
Organisatorische Sachen
7. Mai 2014 Mittwoch
8:30 Ankunft
in der Schule
8: 45 - 9: 15 Evaluation
– 1. Tag E. Dobija
Eindrücke
9:30 -11: 00 Treffen „ Lokale Autoritäten” / Sporsaal
/
1. Direktorin
des Hospitz zum hl. Kamil p. Anna Byrczek
2. Volontariat im Gymnasium Nr. 3 die Jugendlichen GP3
3. Interview
4. Foto zum Kalender
11.30 – 12:00 Vorbereitung zum Konzert Dworek Eureka 12.00 - 12:45 Mittagessen
12:45 - 13:30 Probe
zum Konzert Teil 1
/ Gruppe 2 Workshop : Kraków - Globale Autoritäten
Vorbereitung für den Ausflug nach Kraków
13:30 - 14:30 Probe zum Konzert Teil.2
/ Gruppe 2 Workshop : Kraków - Globale Autoritäten
Vorbereitung
für den Ausflug nach Kraków
14: 30 Die Schüler werden von
den Eltern abgeholt
16:15 Wegfahren von zu Hause
16:30 Ankunft In Dworek Eureka
17:00 -
19:30 Charitatives Konzert
- Auftritte von Partnerländern
und polnischen Ensambles
19:30 Die
Schüler werden von den Eltern abgeholt
8. Mai 2014 Donnerstag
8:30 Ankunft
in der Schule
8: 45 - 9: 00 Evaluation – 2.
Tag E.
Dobija
09: 00 – 09:45 Gruppenarbeit -Workshops
Gruppe 1 Tanzkurs / Sportsaal/ G.Zelin Gruppe 2 Projekt-Wörterbuch / Mensa L.Paluch M.Zidzikova Gruppe 3 Unterstützen die Median die
Autoritäten ? / Mensa E.Dobija
Gruppe 4 Vorteile und Nachteile von Median / Mensa
G.Delibeis
9:45 - 10:30 Effekte der Gruppenarbeit- /
Sportsaal / 10:30 - 11:25
„Meine Träume – wie kann ich
sie verwirklichen ? E.Dobija
Informatikwettbewerb
– jedes Land päsentiert eine PPoint
Kaffeepause
Ich in 10 Jahren -Workshop Nicole Frenzel
11:45 – 12:45 Comenius -Garten vor der Schule W. Kudrys
Wir pflanzen die Blumen
13: 00 – 13:45 Catering Mittagessen
13:45 – 15:15 Die
wichtigste Person In meinem Leben – interessante Berufe
S.
Żaczek-Gwizdoń, B. Piernik
Die
wichtigste Person In meinem Leben –
PowerPoint der
Schüler
/ Man
kann auch andere Darstellungstechniken verwenden /
15:15 -
17.15 Sportwettkämpfe ( internationale Mannschaften )
Sportlehrer
1. Fußballturnier 2 x 20 mi 2. Trainingspräsentation
3. Foodtnet
4. Turnier
20:00 Treffen der Koordinatoren
9. Mai 2014
Freitag – Ausflug nach Kraków
7:00 Abreise nach Kraków
9:30 Besichtigung – Wawel-Kathedrale,
Zygmunt-Glocke, Königsgräber
(
audiobooks)
Denkmal
von T. Kościuszko,
Grodzka-Straße zum
Ring
Franciszkańska 3 Ausstellung über Papst
Marienkirche, Tuchhallen
Floriańska
- Tor
14:30– 15:30 Mittagessen
15:30 Souveniers, Kaffeepause
17:00 – 17:30 Abreise am Wawel-Schloss
19:30 - 20:00 Ankunft nach Czechowice
Die Schüler werden von den Eltern abgeholt
10. Mai
2014 Samstag
8:30 Ankunft
in der Schule
8: 45 - 9: 00 Evaluation – 3./4
Tag E.
Dobija
9:30 - 10.00 Projektlied - gemeinsames Lied wir drehen Film
10:00 - 12.30
Effekte und Produkte des Besuches E.Dobija
„ Was haben wir
gemacht ? „ Koordinatoren
Werte der jungen Europäer – gestern
und heute - Zeliha
Liste – Vergleich,
Schlussfolgerungen
Evaluation - „ Wie haben wir gearbeitet ? “ E. Dobija SchülerRucksack / Papierkorb N.Frenzel /
K.Hiby
( Kaffeepause )Fotokronik – Wir im Projekt – Was haben wir gelernt ? Schüler
FORUM Zusammenfassung des
1. Projektjahres
12:30 Verteilung von Zertikaten
13. 30 Ausflug nach Bielsko
13:45 -
Bielsko – Mittagessen / Spaziergang
– Altstadt (
Handelszentrum „ Sfera” )
15:00 – 16:30 Bowling
17:15 Abreise nach Czechowice
17:30 Die
Schüler werden von den Eltern abgeholt
19:00 -
21.30 Abschiedsfeier Hotel
Willa Eureka
( Lehrer
)
11. Mai 2014 Sonntag
Abreise am Vormittag
|
Produkty projektu i efekty wizyty w Polsce
Videokonferenz
September 2013
COMENIUS – WOCHE Oktober 2013
ARTIKEL IN DER ZEITUNG
Besuch in Polen 6 / 10 Mai
2014
Karitatives Konzert
Comenius- Garten
Lokale
Autorität Volontariat GP3
Globale
Autorität
Podsumowanie 1 roku projektu Słowacja
17. – 21.11.2013
17. – 21.11.2013
1. Poznaliśmy szkołę i jej osiągnięcia,
nauczycieli, uczniów oraz kulturę Słowacji.
Uczniowie i nauczyciele zostali serdecznie przyjęci przez słowackich koordynatorów i dyrekcję szkoły. Program
rozpoczęło wspólne spotkanie na kręglach.
Uczniowie i nauczyciele zostali serdecznie przyjęci przez słowackich koordynatorów i dyrekcję szkoły. Program
rozpoczęło wspólne spotkanie na kręglach.
2. W szkole –
hospitacje
Po przywitaniu chlebem i solą przez uczniów w słowackich
strojach ludowych odbyło się oficjalne rozpoczęcie wizyty przez dyrekcję
szkoły. W programie przywitalnym
najmłodsi uczniowie szkoły odśpiewali hymn piłkarzy, a goście otrzymali
upominki.
- Przedstawiono
prezentację szkoły " Nasze sportowe
gimnazjum " i wzięliśmy udział w
hospitacjach na j. angielskim, chemii i
informatyce i oprowadzono grupę po szkole.
3. Warsztaty :
Poznajemy się i akceptujemy
"
Uczniowie
pracując w parach zadawali pytania zapoznawcze, później opowiadali
czego dowiedzieli się o swoim partnerze. Uczniowie z krajów
partnerskich, pokazali film o swoim kraju oraz prezentacje o mieście i szkole /
ustny komentarz w j. angielskim
i niemieckim.
( laptop Comenius
– filmy z wywiadów)
4. Zaprezentowano zwycięskie Logo projektu
z Grecji, koordynator z Grecji pokazał na filmie wywiad z autorem Logo –
uczniem szkoły w Grecji.
5. Zostały wręczone koszulki projektu z
nadrukiem
6. Odbył się quiz o krajach
partnerskich – uczniowie pracowali w
grupach 2-3 osobowych
7. Zdefiniowaliśmy pojęcia projektu
Definicje : Idol Wzór Autorytet
Idol – osoba, do której chcemy być podobni, którą
bezkrytycznie podziwiamy nie ze względu na dokonania ale ze względu na
powierzchowność , zewnętrzny wygląd,
fryzurę, styl ubierania, karierę, pieniądze, popularność ( Bieber, Beyonce,
Madonna często nieprawdziwa i sztuczna osoba
Wzór – osoba, która może służyć jako wzór ze względu na
zachowanie, sposób postępowania. Wzorem może być osoba z rodziny i kręgu
przyjaciół
Autorytet
– osoba motywująca do pozytywnego działania, budząca
podziw i szacunek
( polityk, muzyk, sportowiec) ze
względu na cechy charakteru, umiejętności i
postawy
Workshop
II - WYNIKI
Idol wzór autorytet
Idol wzór autorytet
Angelina Jolie Michael Jackson Maria Sharapova
Marylin Monroe Wojciech Szczęsny Jan
Paweł II
Mustafa Kemal Atatürk Gerard Pique prezydent Litwy Adamkus
Mitroglow Kostas Christiano Ronaldo Sabonis
Aaron Ramsey Ronaldo
Mustafa Kemal Atatürk Gerard Pique prezydent Litwy Adamkus
Mitroglow Kostas Christiano Ronaldo Sabonis
Aaron Ramsey Ronaldo
Dziadek,
babcia, rodzice Silva
Lokalne i globalne
autorytety :
PETER SAGAN
IGOR LIBA
IGOR LIBA
Oczekiwania uczniów w
projekcie:
Ludzie
|
Spotkać nowych ludzi
|
Nauczyć się otwartości
|
Nauczyć się nawiązywać kontakty
|
Poznać codzienne życie w rodzinach goszczących
|
Kultura
|
Poznać nowe kręgi kulturowe
|
Zobaczyć nowe kraje
|
Poznać nowe obyczaje, tradycje
|
Zdobyć nowe doświadczenia
|
Nauczyć się tolerancji
|
Języki
|
Poprawić znajomość języków
Poszerzyć słownictwo
Być lepszym z angielskiego, niemieckiego
|
Wzory
|
Znaleźć swój
wzór do naśladowania
|
Umieć wybrać dobrą drogę w życiu zawodowym
|
Życiowe
cele
|
Myśleć bardziej pozytywnie
|
Mieć nadzieję na
lepszą przyszłość
|
Porównać jak
planuje swoją przyszłość młodzież
w innych krajach
|
8. Ankieta : kim są dzisiaj młodzi Europejczycy ?
Marzenia / cele
9. Wartości młodych Europejczyków:
każdy kraj
oceniał wymienione w dyskusji wartości w
skali od 1 – 6 pkt
Lista wartości
wg uzyskanych punktów :
1.
rodzina
2.
zdrowie
3. przyjaźń
4.
wykształcenie / miłość
5. uczciwość
6. pieniądze
7. praca
8. kariera
1 RODZINA 34 głosów
2 ZDROWIE 31
3 Przyjaźń 16
4 WYKSZTAŁCENIE / MIŁOŚĆ 12
5 UCZCIWOŚĆ 10
6 PIENIĄDZE 6
2 ZDROWIE 31
3 Przyjaźń 16
4 WYKSZTAŁCENIE / MIŁOŚĆ 12
5 UCZCIWOŚĆ 10
6 PIENIĄDZE 6
Wynik : Dla
młodych Europejczyków najważniejszym jest rodzina . Drugą co do ważności wartością jest zdrowie. Na 3. miejscu jest przyjaźń.
Słownik
projektu
Część 1 –
znamy zwroty grzecznościowe
Dzień dobry- dobré ráno
Smacznego- dobrú chuť
Smacznego- dobrú chuť
Jak się masz? - ako sa máš?
Dziękuję- ďakujem
Dziękuję- ďakujem
Proszę – prosím
Nie ma za co - vôbec nie
Nie ma za co - vôbec nie
Dobranoc - dobrú noc
Cześć – ahoj
Cześć – ahoj
Ile masz lat? - Koľko máte rokov?
Gdzie mieszkasz? - Kde bývaš?
Gdzie mieszkasz? - Kde bývaš?
Skąd pochodzisz? - Odkiaľ ste?
Czy masz rodzeństwo?- Máte súrodencov?
Jak się nazywasz? - Aké je vaše meno?
Jakie jest twoje hobby? - Aký je váš
koníček?
Do jakiej szkoły chodzisz? - čo školu
chodíš?
Co robisz? - Čo to robíš?
Czy jesteś głodna/y?- Máte hlad?
Co robisz? - Čo to robíš?
Czy jesteś głodna/y?- Máte hlad?
11
Autografy sportowców
Poznaliśmy mistrza
olimpijskiego, słynnych sportowców
słowackich w dyscyplinie siatkonoga
Podziwialiśmy ich osiągnięcia, samodyscyplinę i konsekwencję w dążeniu do celu
Podziwialiśmy ich osiągnięcia, samodyscyplinę i konsekwencję w dążeniu do celu
12 Quiz Krajoznawstwo
Języki urzędowe
1. Welche Sprache wird in
folgenden Ländern gesprochen? 2 Punkte
Slowakei
|
Türkei
|
Polen
|
Griechenland
|
Litauen
|
Deutschland
|
Slowakisch
|
Türkisch
|
Polnisch
|
Griechisch
|
Litauisch
|
Deutsch
|
Kolory flag
2. Welche Farben haben die Fahnen
von unseren Partnerländern? 2 Punkte
Slowakei: weiß, rot, blau Türkei: rot, weiß
Polen: rot, weiß Griechenland: blau,
weiß
Litauen: gelb, grün, rot Deutschland: schwarz,
rot, gold
Najwięcej wysp posiada
3. Welches der Partnerländer hat
die meisten Inseln? Griechenland 1 Punkt
Gdzie są te zabytki ?
4. Wo ist diese Sehenswürdigkeit?
(das Land) 2 Punkte
Kölner
Dom
|
(Köln) Deutschland
|
Burg
von Trakei
|
(Vilnius) Litauen
|
Wawelschloss
|
(Krakau) Polen
|
St.-Elisabeth-Dom
|
(Kosice) Slowakei
|
Partenon
|
(Athen) Griechenland
|
Hagia
Sophia
|
(Istanbul) Türkei
|
Potrawy i kraje
5. Was serviert man in den
Partnerländern? – Verbinde das Gericht mit dem Namen des Landes. 2 Punkte
Slowakei Türkei
Polen Griechenland
Litauen Deutschland
Cepellin Döner Kebap Bigos Eintopf horiatiki hranolky
Które państwo
leży w Azji ?
6. Welches Land liegt teilweise
in Asien? Türkei 1 Punkt
WALUTA
7. Wie heißt die Währung in ...? 2 Punkte
Slowakei Euro
Türkei Türkische Lira
Polen Zloty
Griechenland Euro
Litauen Litas
8. Wo fanden die ersten Olympischen Spiele statt? 1 Punkt
9. p in Marathon p in Athen p in Olympia Aus welchem Land kommen dieses Personen? Wer sind sie? 2 Punkte
Nihat
Kahveci
|
Türkei, Fußballspieler
|
Angela
Merkel
|
Deutschland, Bundeskanzlerin
|
Arvydas
Sabonis
|
Litauen, Basketballspieler
|
Peter
Sagan
|
Slowakei, Profiradfahrer
|
Lech
Wałęsa
|
Polen, ehemaliger Staatspräsident
|
Nikos
Kazantzakis
|
Griechenland, Schriftsteller
|
10.
Wie heißt die Hauptstadt von Litauen?
p Vilnius
p Tallinn
p Kaunas
p Riga
11.
Was ist das Wahrzeichen von Alanya?
p der Rote Turm
p der Gelbe Turm
p der blaue Turm
12.
Wann wird der "Tag der deutschen Einheit" gefeiert?
p am 17. Juni
p am 11. November
p am 3. Oktober
13.
Krówki sind
p Polnische Trachten
p Polnische Bonbons
p Polnische Schuhe
p Polnische Salate
14.
Seit wann ist die Slowakei in der EU?
p 1. Mai 2003
p 1. Mai 2004
p 1. Mai 2005
strony tytułowej