Narodowe Biuro Kontaktowe Programu e Twinning Warszawa Nasz Koordynator Monika Regulska
Serdecznie gratulujemy rozpoczęcia projektu.
Życzymy satysfakcjonującej i owocnej współpracy! eTwinning to niezwykle elastyczny program. To Wy decydujecie o datach rozpoczęcia i zakończenia projektu, jego tematyce, odejmowanych działaniach i wykorzystywanych narzędziach. Początkowe ustalenia wpisane w formularzu rejestracyjnym projektu mogą ulegać zmianom w trakcie jego realizacji. Zachęcamy więc do rozwijania swoich pomysłów.
Życzymy satysfakcjonującej i owocnej współpracy! eTwinning to niezwykle elastyczny program. To Wy decydujecie o datach rozpoczęcia i zakończenia projektu, jego tematyce, odejmowanych działaniach i wykorzystywanych narzędziach. Początkowe ustalenia wpisane w formularzu rejestracyjnym projektu mogą ulegać zmianom w trakcie jego realizacji. Zachęcamy więc do rozwijania swoich pomysłów.
Witaj w Karcie Projektu! Dzięki niej będziesz w stałym kontakcie z nami, Narodowym Biurem Kontaktowym Programu eTwinning w Polsce (NSS). Karta Projektu będzie też służyła do zapisywania poszczególnych etapów Twojego projektu a także - do rejestrowania Twojej praktyki i samooceny.
Obserwując realizacje podstawowego planu zobaczycie sami, że można wykonać wiele ciekawych, dodatkowych aktywności, które urozmaicą Wasze działania i znacznie podniosą wartość projektu. Skorzystajcie z pojawiających się pomysłów uczniów i partnerów w projekcie. Ewoluować mogą, a wręcz powinny, również narzędzia, których zamierzaliście użyć do realizacji zadań. Im ciekawsze, dające więcej możliwości narzędzia tym lepszy, bardziej innowacyjny projekt. Tu również uczniowie mogą okazać się bardzo pomocni w kwestii proponowania i adaptowania nowych rozwiązań.
Wrzesień
2017
„ EUROPA WITA EUROPĘ ”
Jest to wspólny projekt pomiędzy 12 krajami z
okazji Europejskiego Dnia Języków
Polska SZKOŁA PODSTAWOWA NR
6 Czechowice-Dziedzice
WŁOCHY, RUMUNIA, ŁOTWA, SŁOWENIA, FRANCJA,
HISZPANIA, BUŁGARIA, UKRAINA, FINLANDIA, TURCJA, GRECJA
Uczniowie indywidualnie, w parach lub w małych
grupach tworzą produkt audiowizualny (rysunki piosenki komiksy filmy plakaty),
aby powitać uczestników projektu na międzynarodowej platformie edukacyjnej w
swoim języku ojczystym.
1. Wszystkie produkty zostaną
umieszczone w kodzie QR
Twinspace.
2. Wszystkie kody QR z krajów biorących udział
w projekcie zostaną wydrukowane
3. Każda szkoła partnerska przygotuje wystawę
z wydrukowanymi kodami
4. 26
września w Europejskim Dniu Języków Obcych każda szkoła
partnerska zorganizuje okolicznościową imprezę, podczas której prezentujemy
przygotowane materiały medialne czytając
je na swoich telefonach lub urządzeniach elektronicznych
wykorzystując wydrukowane ze wszystkich krajów KODY QR
Podczas projektu
Poznajemy brzmienie i klimat różnych języków
obcych, promujemy własny język, zwiększamy wiedzę uczniów na temat znajomości
języka i różnorodności kulturowej w UE, budzimy społeczną i kulturową
świadomość dzieląc się naszą pracą i doświadczeniami z naszymi partnerami.
Rozwijamy umiejętności geograficzne, rozwijamy kreatywność uczniów (tworzymy
filmy na platformę TwinSpace), rozwiązujemy Quiz eT, rozwijamy umiejętności w
zakresie ICT poprzez wykorzystanie różnych programów komputerowych i platform
edukacyjnych. Projekt trwa od września do grudnia. Podsumowanie naszych aktywności
i ogłoszenie wyników Quizu będzie miało miejsce w czasie Tygodnia Języków Obcych.
i ogłoszenie wyników Quizu będzie miało miejsce w czasie Tygodnia Języków Obcych.
Listopad
2017
Quiz eTwinning – finał konkursu
Po 2 miesiącach wspólnej zabawy połączonej
m.in. z poszerzaniem wiedzy, szukaniem
informacji, zapoznaniem z platformą TwinSpace,
prezentowaniem haseł reklamujących Polskę dotarliśmy do finału konkursu.
Uczniowie udzielali odpowiedzi na pytania związane
z krajami partnerskimi, programem edukacyjnym eTwinning i językami obcymi.
z krajami partnerskimi, programem edukacyjnym eTwinning i językami obcymi.
Pytania konkursowe prezentowane były na
bieżąco na gazetce Klubu Europejskiego, o stronę techniczną i zbieranie odpowiedzi do
niebieskiej skrzynki eT zadbały uczennice
z kl. 3d.
z kl. 3d.
W konkursie uczestniczyło ponad 50 uczniów.
Najbardziej wytrwali, którzy udzielili
najwięcej trafnych odpowiedzi uzyskali
następujące miejsca:
1 miejsce Wiktoria Kocur 3d,
2 miejsce Martyna Filip 3d,
3 miejsce Aleksandra Czernicka 7b i Magdalena Grygierzec 3d,
I wyróżnienie Natalia Kolasa 3b,
II wyróżnienie Amelia Majdak 3b,
III wyróżnienie Dawid Skrbeński 7a.
Nagrody ufundowała Rada Rodziców i Krajowe Biuro eTwinning w Warszawie, za co składamy serdeczne podziękowania.
1 miejsce Wiktoria Kocur 3d,
2 miejsce Martyna Filip 3d,
3 miejsce Aleksandra Czernicka 7b i Magdalena Grygierzec 3d,
I wyróżnienie Natalia Kolasa 3b,
II wyróżnienie Amelia Majdak 3b,
III wyróżnienie Dawid Skrbeński 7a.
Nagrody ufundowała Rada Rodziców i Krajowe Biuro eTwinning w Warszawie, za co składamy serdeczne podziękowania.
Przykładowa integracja projektu z programem nauczania kl. 3
Wrzesień
Zapoznanie uczniów z PSO, wymaganiami i formami kontrolnymi w kl.3
Wrzesień
Zapoznanie uczniów z PSO, wymaganiami i formami kontrolnymi w kl.3
Ich, meine Familie, meine
Freunde – powtórzenie kl.2
Mein Hobby, meine Schule, meine Wohnung - powtórzenie kl.2
Projekt eTwinning / zapoznanie z programem i narzędziami platformy /
Reklama eTwinning -Co wiemy o Twinning? Temat naszego projektu
Gehen wir Fußball spielen ? / dyscypliny sportowe, czas. modalny können
Dzień Języków Obcych – wystawa kodów QR / lekcja praktyczna z produktami
projektu/
Mein Hobby, meine Schule, meine Wohnung - powtórzenie kl.2
Projekt eTwinning / zapoznanie z programem i narzędziami platformy /
Reklama eTwinning -Co wiemy o Twinning? Temat naszego projektu
Gehen wir Fußball spielen ? / dyscypliny sportowe, czas. modalny können
Dzień Języków Obcych – wystawa kodów QR / lekcja praktyczna z produktami
projektu/
Październik
Was hast du gestern gemacht ? /budowa czasu przeszłego Perfekt czas. słabe /
Es ist passiert – ich habe mir das Bein gebrochen / czas przeszły Perfekt – czas. mocne
Tydzień Języków Obcych – przygotowanie programu informacyjnego o naszym
projekcie
Ich habe eine Fünf bekommen /informujemy o wydarzeniach przeszłych
Was tut dir weh? /zaimek osobowy w 3.przypadku, części ciała, opis dolegliwości/
Wem tut was weh ? /opis samopoczucia/
eTwinning – /quizy, scenki językowe, zalety programu /
Krankheiten und Medikamente / nazwy lekarstw, zdania poboczne z „weil”
Kontrollarbeit 2 - sprawdzian
Was hast du gestern gemacht ? /budowa czasu przeszłego Perfekt czas. słabe /
Es ist passiert – ich habe mir das Bein gebrochen / czas przeszły Perfekt – czas. mocne
Tydzień Języków Obcych – przygotowanie programu informacyjnego o naszym
projekcie
Ich habe eine Fünf bekommen /informujemy o wydarzeniach przeszłych
Was tut dir weh? /zaimek osobowy w 3.przypadku, części ciała, opis dolegliwości/
Wem tut was weh ? /opis samopoczucia/
eTwinning – /quizy, scenki językowe, zalety programu /
Krankheiten und Medikamente / nazwy lekarstw, zdania poboczne z „weil”
Kontrollarbeit 2 - sprawdzian
Listopad
Meine Nachbarn, mein Stadtviertel /zaim. dzierżawcze, czas. fahren mit, träumen von
Steffi stellt ihre vor ihre Nachbarn vor / opis osób, formularz/
Wo wohnen die Nachbarn von Steffi ? /Miejsca zamieszkania, miasto /
Karta eTwinning – Różnice i podobieństwa w językach obcych
Jak najlepiej uczyć się języków obcych ? - Coaching ucznia dla ucznia
Mit dem Bus oder mit der Straßenbahn ? / środki lokomocji /
Hier dürfen Sie nicht parken! /czas. modalny dürfen, przymki z celownikiem/
eTwinning - Dyskusje projektowe
Meine Nachbarn, mein Stadtviertel /zaim. dzierżawcze, czas. fahren mit, träumen von
Steffi stellt ihre vor ihre Nachbarn vor / opis osób, formularz/
Wo wohnen die Nachbarn von Steffi ? /Miejsca zamieszkania, miasto /
Karta eTwinning – Różnice i podobieństwa w językach obcych
Jak najlepiej uczyć się języków obcych ? - Coaching ucznia dla ucznia
Mit dem Bus oder mit der Straßenbahn ? / środki lokomocji /
Hier dürfen Sie nicht parken! /czas. modalny dürfen, przymki z celownikiem/
eTwinning - Dyskusje projektowe
Grudzień
Berühmte Persönlichkeiten / Biografie znanych osób, daty/
Berlin ist die größte Stadt Deutschlands / stopniowanie przym., zdania porównujące/
Warsztaty e Twinning – podsumowanie projektu, samoocena, wpływ na uczniów i szkołę Die schönste Stadt Deutschlands, Weihnachten /zabytki, świąteczne zwyczaje
Berühmte Persönlichkeiten / Biografie znanych osób, daty/
Berlin ist die größte Stadt Deutschlands / stopniowanie przym., zdania porównujące/
Warsztaty e Twinning – podsumowanie projektu, samoocena, wpływ na uczniów i szkołę Die schönste Stadt Deutschlands, Weihnachten /zabytki, świąteczne zwyczaje
KOMPETENCJE
KLUCZOWE UCZNIÓW ROZWIJANE W PROJEKCIE
1. Porozumiewanie się w języku ojczystym
Wymiana spostrzeżeń w trakcie realizacji zadań, tworzenie mat.
reklamowych,
konsultacje z koordynatorem
2. Porozumiewanie
się w językach obcych
Używanie bezpośrednich i pośrednich komunikatorów przez Internet
Dokumentowanie przebiegu projektu wg
zadań
Wzajemne komentowanie prac Twin Space, Padlet
Wzajemne komentowanie prac Twin Space, Padlet
Wideokonferencja
3. Kompetencje matematyczne i podstawowe
kompetencje naukowo-techniczne --
4. Kompetencje informatyczne
Umiejętnie wykorzystują TIK, uczą się nowych programów Padlet, Movie Maker,
Postermywall, oceniają rezultaty pracy uczestników, przechowują wytworzone
zasoby, tworzą zestawienia, plan działania w coachingu, prezentują i wymieniają
informacje
Postermywall, oceniają rezultaty pracy uczestników, przechowują wytworzone
zasoby, tworzą zestawienia, plan działania w coachingu, prezentują i wymieniają
informacje
5. Umiejętność
uczenia się
Priorytetowa kompetencja rozwijana w projekcie
Uczniowie uczą się konsekwencji i wytrwałości, organizują własny procesu uczenia się,
Priorytetowa kompetencja rozwijana w projekcie
Uczniowie uczą się konsekwencji i wytrwałości, organizują własny procesu uczenia się,
efektywnego zarządzanie czasem i
informacjami indywidualnie i w grupach.
Świadomie kształtują własnego procesu uczenia się i potrzeby
Identyfikują swoje możliwości i zdolność pokonywania przeszkód w celu osiągnięcia
wyznaczonego celu
Świadomie kształtują własnego procesu uczenia się i potrzeby
Identyfikują swoje możliwości i zdolność pokonywania przeszkód w celu osiągnięcia
wyznaczonego celu
Nabywają, przetwarzają i przyswajają nową
wiedzę i umiejętności
Korzystają wzajemnie w międzynarodowych grupach ze wskazówek.
Korzystają wzajemnie w międzynarodowych grupach ze wskazówek.
6. Kompetencje
społeczne i obywatelskie
Kształtują osobowość
poprzez uczenie się systematyczności, cierpliwości, działania wg
planu, dotrzymywania terminów, poznają inne kultury i mentalności, poczuwają się do
aktywnego działania
planu, dotrzymywania terminów, poznają inne kultury i mentalności, poczuwają się do
aktywnego działania
7. Inicjatywność i przedsiębiorczość
Druga kluczowa kompetencja rozwijana w
naszym projekcie
Uczniowie wcielają swoje własne pomysły w czyn, rozwijają kreatywność,
innowacyjność, zdolność do planowania przedsięwzięć i prowadzenia ich dla
osiągnięcia wybranego celu.
innowacyjność, zdolność do planowania przedsięwzięć i prowadzenia ich dla
osiągnięcia wybranego celu.
Uczą się zarządzania swoim czasem
8. Świadomość
i ekspresja kulturalna
Uczniowie uświadamiają sobie znaczenie twórczego
wyrażania idei, doświadczeń i
uczuć za pośrednictwem szeregu środków wyrazu
np. prezentacje wokalne,muzyczne,
teatralne, pokaz umiejętności sportowych, rozpoczęcie uprawiania nowej dyscypliny
sportowej, przemowa publiczna, plan finansowy jak zaoszczędzić na wakacje,
efekty zdrowego stylu życia, pozytywna zmiana wyglądu ( pokaz), udział w kursie,
statystyka osiągnięć w przedmiocie ( wybór celu zależy od uczestników projektu )
teatralne, pokaz umiejętności sportowych, rozpoczęcie uprawiania nowej dyscypliny
sportowej, przemowa publiczna, plan finansowy jak zaoszczędzić na wakacje,
efekty zdrowego stylu życia, pozytywna zmiana wyglądu ( pokaz), udział w kursie,
statystyka osiągnięć w przedmiocie ( wybór celu zależy od uczestników projektu )