Hallo, das ist unser BLOG !

Witam na naszym blogu ! Zachęcam do pracy i współpracy. Tutaj przeczytasz aktualności, zobaczysz kronikę wydarzeń językowych, poznasz ciekawostki krajoznawcze, rozwiążesz krzyżówki i inne łamigłówki językowe, udoskonalisz TIK

Jak nazywa się trzeci niemieckojęzyczny kraj ?

Europe greets Europe 2017 /18

 eTWINNING
Narodowe Biuro Kontaktowe Programu e Twinning Warszawa Nasz Koordynator Monika Regulska
Serdecznie gratulujemy rozpoczęcia projektu.
Życzymy satysfakcjonującej i owocnej współpracy! eTwinning to niezwykle elastyczny program. To Wy decydujecie o datach rozpoczęcia i zakończenia projektu, jego tematyce, odejmowanych działaniach i wykorzystywanych narzędziach. Początkowe ustalenia wpisane w formularzu rejestracyjnym projektu mogą ulegać zmianom w trakcie jego realizacji. Zachęcamy więc do rozwijania swoich pomysłów.

Witaj w Karcie Projektu! Dzięki niej będziesz w stałym kontakcie z nami, Narodowym Biurem Kontaktowym Programu eTwinning w Polsce (NSS). Karta Projektu będzie też służyła do zapisywania poszczególnych etapów Twojego projektu a także - do rejestrowania Twojej praktyki i samooceny. 

Obserwując realizacje podstawowego planu zobaczycie sami, że można wykonać wiele ciekawych, dodatkowych aktywności, które urozmaicą Wasze działania i znacznie podniosą wartość projektu. Skorzystajcie z pojawiających się pomysłów uczniów i partnerów w projekcie. Ewoluować mogą, a wręcz powinny, również narzędzia, których zamierzaliście użyć do realizacji zadań. Im ciekawsze, dające więcej możliwości narzędzia tym lepszy, bardziej innowacyjny projekt. Tu również uczniowie mogą okazać się bardzo pomocni w kwestii proponowania i adaptowania nowych rozwiązań.


Wrzesień 2017 
„ EUROPA WITA EUROPĘ ”
Jest to wspólny projekt pomiędzy 12 krajami z okazji Europejskiego Dnia Języków
Polska  SZKOŁA  PODSTAWOWA NR 6   Czechowice-Dziedzice
WŁOCHY, RUMUNIA, ŁOTWA, SŁOWENIA, FRANCJA, HISZPANIA, BUŁGARIA,   UKRAINA, FINLANDIA, TURCJA, GRECJA

Uczniowie indywidualnie, w parach lub w małych grupach tworzą produkt audiowizualny (rysunki piosenki komiksy filmy plakaty), aby powitać uczestników projektu na międzynarodowej platformie edukacyjnej w swoim języku ojczystym.
1. Wszystkie produkty zostaną umieszczone w kodzie QR Twinspace.
2. Wszystkie kody QR z krajów biorących udział w projekcie zostaną wydrukowane
3. Każda szkoła partnerska przygotuje wystawę z wydrukowanymi kodami
4. 26 września w Europejskim Dniu Języków Obcych każda szkoła partnerska zorganizuje okolicznościową imprezę, podczas której prezentujemy przygotowane materiały medialne czytając je na swoich telefonach lub urządzeniach elektronicznych wykorzystując wydrukowane ze wszystkich krajów KODY QR

Podczas projektu
Poznajemy brzmienie i klimat różnych języków obcych, promujemy własny język, zwiększamy wiedzę uczniów na temat znajomości języka i różnorodności kulturowej w UE, budzimy społeczną i kulturową świadomość dzieląc się naszą pracą i doświadczeniami z naszymi partnerami. Rozwijamy umiejętności geograficzne, rozwijamy kreatywność uczniów (tworzymy filmy na platformę TwinSpace), rozwiązujemy Quiz eT, rozwijamy umiejętności w zakresie ICT poprzez wykorzystanie różnych programów komputerowych i platform edukacyjnych. Projekt trwa od września do grudnia. Podsumowanie naszych aktywności
i ogłoszenie wyników Quizu będzie miało miejsce w czasie Tygodnia Języków Obcych.

Listopad 2017
Quiz eTwinning –  finał konkursu 
Po 2 miesiącach wspólnej zabawy połączonej m.in. z poszerzaniem wiedzy, szukaniem
informacji, zapoznaniem z platformą TwinSpace, prezentowaniem haseł reklamujących Polskę dotarliśmy do finału konkursu. Uczniowie udzielali odpowiedzi na pytania związane
z krajami partnerskimi, programem edukacyjnym eTwinning i językami obcymi.
Pytania konkursowe prezentowane były na bieżąco na gazetce Klubu Europejskiego, o stronę techniczną i zbieranie odpowiedzi do niebieskiej skrzynki eT zadbały uczennice
z kl. 3d.
W konkursie uczestniczyło ponad 50 uczniów. Najbardziej wytrwali, którzy udzielili
najwięcej trafnych odpowiedzi uzyskali następujące miejsca:
1 miejsce Wiktoria Kocur 3d,
2 miejsce Martyna Filip 3d,
3 miejsce Aleksandra Czernicka 7b i Magdalena Grygierzec 3d,
I wyróżnienie Natalia Kolasa 3b,
II wyróżnienie Amelia Majdak 3b,
III wyróżnienie Dawid Skrbeński 7a.
Nagrody ufundowała Rada Rodziców i Krajowe Biuro eTwinning 
w Warszawie, za co składamy serdeczne podziękowania. 


Przykładowa integracja projektu z programem nauczania  kl. 3
Wrzesień
 
Zapoznanie uczniów z PSO,  wymaganiami i formami kontrolnymi w kl.3
 Ich, meine Familie, meine Freunde  – powtórzenie kl.2
 Mein Hobby, meine Schule, meine Wohnung - powtórzenie kl.2
 Projekt eTwinning   / zapoznanie z programem i narzędziami platformy /
 Reklama eTwinning -Co wiemy o Twinning?  Temat naszego projektu
 
Gehen wir Fußball spielen ? / dyscypliny sportowe, czas. modalny können
 
Dzień Języków Obcych – wystawa kodów QR / lekcja praktyczna z produktami 
 projektu/
 
 Październik
 Was hast du gestern gemacht ?  /budowa czasu przeszłego Perfekt  czas. słabe /
 
Es ist passiert – ich  habe mir das Bein gebrochen / czas przeszły Perfekt – czas. mocne
 
Tydzień Języków Obcych – przygotowanie programu informacyjnego o naszym 

 projekcie
 Ich habe eine Fünf bekommen  /informujemy o wydarzeniach przeszłych
 Was tut dir weh?   /zaimek osobowy w 3.przypadku, części ciała, opis dolegliwości/
 Wem tut was weh ?  /opis samopoczucia/
 
eTwinning –   /quizy, scenki językowe, zalety programu /
 Krankheiten und Medikamente / nazwy  lekarstw, zdania poboczne z „weil”
 
Kontrollarbeit 2  - sprawdzian
 Listopad
 
Meine Nachbarn, mein Stadtviertel /zaim. dzierżawcze, czas. fahren mit, träumen von
 Steffi stellt ihre vor ihre Nachbarn vor  / opis osób, formularz/
 Wo wohnen  die Nachbarn von Steffi ?  
/Miejsca zamieszkania, miasto /
 
Karta eTwinning – Różnice i podobieństwa w językach obcych
 Jak najlepiej uczyć się języków obcych ? - Coaching ucznia dla ucznia
 
Mit dem Bus oder mit der Straßenbahn ?  / środki lokomocji /
 Hier dürfen Sie nicht parken!    
/czas. modalny dürfen, przymki z celownikiem/
 
eTwinning - Dyskusje projektowe
 Grudzień
 Berühmte Persönlichkeiten / Biografie znanych osób, daty/
 Berlin ist die größte Stadt Deutschlands / stopniowanie przym., zdania porównujące/
 
Warsztaty e Twinning – podsumowanie projektu, samoocena, wpływ na uczniów i   szkołę Die schönste Stadt Deutschlands, Weihnachten  /zabytki, świąteczne zwyczaje


KOMPETENCJE KLUCZOWE UCZNIÓW ROZWIJANE W PROJEKCIE

  1. Porozumiewanie się w języku ojczystym     
       Wymiana spostrzeżeń w trakcie realizacji zadań, tworzenie mat. reklamowych,  
       konsultacje z koordynatorem

   2.  Porozumiewanie się w językach obcych
        Używanie bezpośrednich i pośrednich  komunikatorów przez Internet
        Dokumentowanie przebiegu projektu wg zadań
        Wzajemne komentowanie prac Twin Space, Padlet
        Wideokonferencja

  3.  Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne   --
  4.  Kompetencje informatyczne
       Umiejętnie  wykorzystują TIK,  uczą się nowych programów Padlet,  Movie Maker,
       Postermywall, oceniają rezultaty pracy uczestników, przechowują wytworzone
       zasoby, tworzą zestawienia, plan działania w coachingu, prezentują i wymieniają
       informacje

  5. Umiejętność uczenia się
      
Priorytetowa kompetencja rozwijana w projekcie
       Uczniowie uczą się
konsekwencji i wytrwałości, organizują własny procesu uczenia się,  
       efektywnego zarządzanie czasem i informacjami indywidualnie i w grupach.
       Świadomie kształtują własnego procesu uczenia się i potrzeby
       Identyfikują swoje możliwości i zdolność pokonywania przeszkód w celu osiągnięcia
       wyznaczonego celu
       Nabywają, przetwarzają i przyswajają nową wiedzę i umiejętności
       Korzystają  wzajemnie w międzynarodowych grupach  ze wskazówek.

   6. Kompetencje społeczne i obywatelskie
       Kształtują osobowość poprzez uczenie się systematyczności, cierpliwości, działania wg
       planu, dotrzymywania terminów, poznają inne kultury i mentalności, poczuwają się do
       aktywnego działania

   7.  Inicjatywność i przedsiębiorczość
        Druga kluczowa kompetencja rozwijana w naszym projekcie
        Uczniowie  wcielają swoje  własne pomysły w czyn, rozwijają  kreatywność,       
        innowacyjność, zdolność do planowania przedsięwzięć i prowadzenia ich dla
        osiągnięcia 
wybranego celu.
        Uczą się zarządzania swoim czasem  

   8.  Świadomość i ekspresja kulturalna
        Uczniowie  uświadamiają sobie znaczenie twórczego wyrażania idei, doświadczeń i
        uczuć za pośrednictwem szeregu środków wyrazu np. prezentacje wokalne,muzyczne,
        teatralne, pokaz umiejętności sportowych, rozpoczęcie uprawiania nowej dyscypliny
        sportowej, przemowa publiczna, plan finansowy jak zaoszczędzić na wakacje,
        efekty zdrowego stylu życia, pozytywna zmiana wyglądu ( pokaz), udział w kursie,
        statystyka osiągnięć w przedmiocie ( wybór celu zależy od uczestników projektu )