Hallo, das ist unser BLOG !

Witam na naszym blogu ! Zachęcam do pracy i współpracy. Tutaj przeczytasz aktualności, zobaczysz kronikę wydarzeń językowych, poznasz ciekawostki krajoznawcze, rozwiążesz krzyżówki i inne łamigłówki językowe, udoskonalisz TIK

Jak nazywa się trzeci niemieckojęzyczny kraj ?

Klub Europejski

Klub Europejski „ Młodzi Europejczycy ”  

Nasze motto :
„Jeśli chcesz wziąć udział w ciekawych zajęciach, podczas których prowadzone są warsztaty projektowe z zagranicznych wyjazdów, ćwiczyć języki obce, uczyć się aktywności i poszerzyć wiedzę o świecie warto zgłosić się do Klubu Europejskiego. Zdobyta wiedza i doświadczenie pomogą w kontynuowaniu nauki w szkole średniej,dostaniu się na interesujący kierunek studiów, a w przyszłości w znalezieniu pracy.”

KE powstał 
w Gimnazjum Publicznym nr 3  w Czechowicach- Dziedzicach w 2013 roku
Klub nawiązywał do międzynarodowej współpracy i opiera swoją działalność na 2-letnim projekcie Comenius, podczas którego nasi uczniowie zwiedzili 5 krajów. Klub utworzyło 15 uczniów z klas 1-3,  praca klubu wspierana jest przez Zarząd Klubu i nauczycieli j. obcych.
Opiekun klubu : p. Ewa Dobija
Nauczyciele koordynujący : p. Lucyna Paluch i p. Hanna Kamieńska-Maniek  

Klub to nie tylko nauka, to także wspólna zabawa–kręcimy filmy, odgrywamy scenki,
śpiewamy, tańczymy,wykonujemy materiały reklamowe. Zapraszamy na warsztaty językowe, gdzie przekonacie się, że JĘZYKI OBCE NIE SĄ TAKIE OBCE.
Czym się zajmujemy ?
W klubie współpracują uczniowie i nauczycieli na rzecz upowszechniania wiedzy o Europie
- organizujemy wycieczki,
- tworzymy  wystawy o tematyce europejskiej,
- zbieramy informacje o UE
- udział w projektach  eTwinning 
- popularyzujemy znajomość języków obcych w SP6 i poza szkołą
- pielęgnujemy tradycje : dbamy o Ogródek Comeniusa, organizujemy Kawiarenkę
  Europejską 

                                                  Rok szkolny 2019/2020

    
    WIR SIND  AKTIV  UND KREATIV !!!
   1. 26 września   Europejski Dzień Języków Obcych 
   2. 18 października  Warsztaty edukacyjne w instytucie Goethego w Krakowie

Rok szkolny 2018/2019



Rok szkolny 2017/2018
Integracja pracy KE  z nauką 

                                      



                                                   FILM  REKLAMOWY  KE
7. 09. 
Omówienie tematyki spotkań KE - program eTwinning ( wprowadzenie)Film reklamowy  Let’s start e Twinning !   https://www.etwinning.net/en/pub/index.htm
14.09 
Przygotowanie gazetek informujących o projekcie - teksty, zdjęcia, prospekty
Quiz eTwinning - zasady udziału, tabela z listą uczestników, układamy pytania (gazetka)
21.09
Zapoznanie uczniów ze stroną TwinSpace, drukowanie kodów QR, przygotowanie wystawy
na Europejski Dzień Języków Obcych
Kręcimy film z pozdrowieniami dla uczestników projektu EUROPA WITA EUROPĘ z okazji Europejskiego Dnia Języków Obcych 2017.
Temat : Kraje uczestniczące w projekcie prezentują swój język ojczysty  /HELLO film/

28.09Kronika Projektu – zamieszczenie fotograficznej kroniki na szkolnej gazetce
5.10 
Układamy scenariusze do filmów reklamowych eTwinning - teksty, plakaty, rekwizyty
(plan kręcenia filmów- uczniowie układają scenariusz )
12.10 
Tydzień Języków Obcych – plan imprezy, podział ról
19.10  
Projekt eTwinning -  produkty i efekty pracy, występy artystyczne – próba
26.10 
Przygotowanie materiałów plastycznych do wystroju sali - plansze z napisami,
plakaty, flagi, stroje do występów, rekwizyty. Rozstrzygnięcie szkolnego Quizu eTwinning – oceniamy odpowiedzi kolegów i koleżanek w Quizie
2.11
Moje wrażenia z Tygodnia Języków Obcych - po co robimy międzynarodowe projekty ?
refleksje uczniów i nauczycieli
9.11
Ankieta ewaluacyjna projektu koordynatora z Włoch – tłumaczenie tekstu z j. angielskiego, wypełniamy ankiety i podsumowujemy swój udział w projekcie
30.11   
Warsztaty ewaluacyjne eTwinning –  oglądamy materiały filmowe ( przykłady dobrej
praktyki),  tłumaczymy wypowiedzi eTwinnerów, podsumowanie zalet i korzyści projektu
7.12
Reklamujemy działania - przygotowanie artykułu na lokalny portal czecho.pl


                                                            Nasze spotkania i aktywności










Rok szkolny  2015/16
Nasze spotkania
1.      Wiedza o Unii  - struktury, politycy, geografia, historia, kultura
2.      Logo i identyfikatory KE  - tożsamość grupy
3.      Quizy i testy konkursowe
4.      Wideokonferencja z Grecją
5.      Wycieczka do Wiednia – świąteczny Jarmark i zwyczaje w Austrii
6.      Warsztaty językowe Dzień Otwarty GP3



7.     Wycieczka do Berlina – co warto zwiedzić w stolicy Niemiec ?
8.     Reklama i wystawy o podróżach, działaniach klubu
9.     Ankieta o krajach partnerskich w programie Erasmus+  - szkolne głosowania
10. Dzień Europejski : Kawiarenka europejska - menu w j. niem./ angielskim
                                    Prezentacja europejskich osobowości

11. Konkurs „ Europejska Dwudziestka” w Książnicy Beskidzkiej
12. Konkurs szkolny na najciekawsze uzasadnienie wyboru krajów partnerskich
 Erasmus +
13.  Materiały medialne – prezentacje, filmy, fotokroniki wydarzeń
14. Opieka nad ogródkiem Comeniusa
15. Wystrój gazetki „ Klub Europejski” i tablicy reklamowej
 „ Co się dzieje i będzie działo w GP3? ”
                                                         
   Podsumowaliśmy naszą pracę – uczniowie podzielili się swoimi opiniami




1.Dlaczego przychodziłeś na Klub Europejski ?
- chciałam wzbogacić wiedzę o Unii, poszerzyć znajomość języków
 - klub zmotywował mnie do pracy
- mogłam poszerzyć wiedzę o Unii
- kontynuowałam pracę w Comeniusie
2.Co ci się podobało ?
- konkretne działania
- jasne ustalenia
- atmosfera spotkań
- Dzień Europejski
- imprezy organizowane przez klub






 



3.Co można było zrobić lepiej ?
- mniej notatek w zeszycie
- mniej zadań domowych
- mogłam mieć więcej zapału
- mogłem być bardziej systematyczny
4.Jakie są twoje pomysły  na przyszły rok ?
- więcej wyjazdów  ( parada Schumana )
- wycieczki zagraniczne
- więcej działań na terenie szkoły
- biuletyn KE
- warsztaty międzyszkolne z klubami innych szkół
- większe zainteresowanie konkursami
5.Dlaczego warto przychodzić na spotkania KE?
- można było zdobyć nowe wiadomości
- można poznać nowe osoby
- ciekawie spędzamy czas
- wszystko było dobrze zrealizowane


Nauczyciele:   
Dlaczego prowadziłeś Klub Europejski ?
- uczniowie ciekawi świata
- kontynuacja międzynarodowej współpracy
- nawiązanie kontaktu z instytucjami w lokalnym środowisku
- pobudzanie inicjatywy uczniów, stwarzanie możliwości sprawdzenia się
- organizowanie szkolnych imprez

Co ci się podobało ?
-  praca zespołowa 
-  mogłyśmy polegać na uczniach
- atmosfera spotkań
- inicjowanie nowych wydarzeń / imprez
- dokumentowanie działań w Kronice Klubu
Co można było zrobić lepiej ?
-  systematyczność
-  czasami trochę więcej własnej inicjatywy u uczniów
-  u niektórych poprawa frekwencji
-  więcej wysiłku włożonego w ćwiczenia domowe 

Jakie są twoje pomysły  na przyszły rok ?
- zorganizowanie wyjazdu do Warszawy na święto  Europy  9. maja 
- kontynuowanie wycieczek zagranicznych
- warsztaty międzyszkolne
- rozwinięcie współpracy z Książnicą Beskidzką – wykłady w szkole, pogadanki,
- udział w imprezach organizowanych przez Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct  Bielsko- Biała

Dlaczego warto przychodzić na spotkania KE?
- dzielimy się wiedzą
- zdobywamy nowe wiadomości
- pracujemy w grupie
- ciekawie spędzamy czas
      -  prowadzimy wartościowe  aktywności, które rozwijają umiejętności społeczne

      -  promujemy szkołę

Poszerzaliśmy wiedzę o świecie 
1.  Od którego roku używana jest nazwa Unia Europejska?
od 1974 r.
od 1960 r.
od 1993 r. (prawidłowa odpowiedź)
od 1997 r.
2. Ile jest oficjalnych języków urzędowych w Unii Europejskiej?
2
3
28
24 (prawidłowa odpowiedź)

3. Która z wymienionych osób, nie była jednym z ojców założycieli Unii Europejskiej:
Paul Henri Spaak
Robert Schuman
Alcide de Gasperi
Georges Pompidou (prawidłowa odpowiedź)

4. Które z wymienionych państw dołączyło do Unii Europejskiej jako ostatnie:
Chorwacja (prawidłowa odpowiedź)
Rumunia
Bułgaria
Cypr

5. Które z wymienionych państw nie należy do Unii Europejskiej:
Finlandia
Islandia (prawidłowa odpowiedź)
Austria
Szwecja

6.  Ile gwiazdek znajduje się na fladze Unii Europejskiej?
12 (prawidłowa odpowiedź)
15
28
zawsze tyle, ile państw członkowskich

7.  Muzyka do hymnu UE powstała na podstawie utworu:
Jana Sebastiana Bacha
Amadeusza Mozarta
Krzysztofa Pendereckiego
Ludwika van Beethovena (prawidłowa odpowiedź)

8.  Co jest symbolem waluty europejskiej (euro)?
grecka litera epsilon przecięta jedną poziomą linią
grecka litera epsilon przecięta dwiema poziomymi liniami (prawidłowa odpowiedź)
grecka litera epsilon przecięta jedną pionową linią
grecka litera epsilon przecięta dwiema pionowymi liniami

9.  Dzień Europy obchodzimy 9 maja. Na pamiątkę jakiego wydarzenia ustanowiono ten dzień?
podpisania planu Schumana (prawidłowa odpowiedź)
podpisania planu Marshalla
zakończenia drugiej wojny światowej
powstania Europejskiej Wspólnoty Węgla i Stali

10. Która z wymienionych instytucji ma status instytucji unijnej?
Europejski Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu
Międzynarodowy Trybunał Karny w Hadze
Rada Europy
Europejski Trybunał Obrachunkowy (prawidłowa odpowiedź)