Witam uczniów klas 8 !
Stunde 9 05.05.2020 godz. 9.00
Lekcja online Testportal.pl - test podsumowujący rozdz. 4 i 5
Thema: Wiederholung für den Test – sprawdzenie ćwiczeń do testu ( sport, urodziny)
Lekcja online na platformie Teams
-Klucz do rozwiązań ćwiczeń
- omówienie słownictwa i tematów gramatycznych
Materiały pomocnicze :
I . Uzupełnij
rodzajnik i przetłumacz na j. polski :
das Meer - .... der Winter
das Gebirge die Insel
die Ostsee die Wanderung
II. Uzupełnij luki w zdaniach i przetłumacz na j. polski:
1. Ich fahre nach Deutschland
das Meer - .... der Winter
das Gebirge die Insel
die Ostsee die Wanderung
II. Uzupełnij luki w zdaniach i przetłumacz na j. polski:
1. Ich fahre nach Deutschland
2. Lisa sagt, dass
sie in Italien wohnt.
3. Ich besuche einen Englischkurs in London.
4. Sonja geht zu Fuss zur Schule.
5. ...................., wie komme ich zum Rathaus ?
6. Warum isst du kein Mittagessen ? ......... ich keine Lust habe.
7. In einem Feriendorf ist immer etwas ....... . Es gibt viele Aktivitäten.
8. .......... fliegst du im Juli ? Ich fliege in die Schweiz.
3. Ich besuche einen Englischkurs in London.
4. Sonja geht zu Fuss zur Schule.
5. ...................., wie komme ich zum Rathaus ?
6. Warum isst du kein Mittagessen ? ......... ich keine Lust habe.
7. In einem Feriendorf ist immer etwas ....... . Es gibt viele Aktivitäten.
8. .......... fliegst du im Juli ? Ich fliege in die Schweiz.
III. Co powiesz w takiej sytuacji? Nie tłumacz tych zdań tylko od razu
bezpośrednio
reagujesz.
1. Powiedz, że lubisz robić wędrówki.
Ich mag Wanderungen ............ .
2. Powiedz, że niestety nie umiesz dobrze pływać.
Ich kann .......... nicht schwimmen.
1. Powiedz, że lubisz robić wędrówki.
Ich mag Wanderungen ............ .
2. Powiedz, że niestety nie umiesz dobrze pływać.
Ich kann .......... nicht schwimmen.
3.
Powiedz, że we wtorek chcesz polecieć do Paryża.
Am Dienstag will ich nach Paris fliegen.
Am Dienstag will ich nach Paris fliegen.
4. Poinformuj turystę że ma iść prosto do rynku , potem w prawo.
Gehen Sie bitte geradeaus zum Marktplatz, dann nach
rechts.
5. Zapytaj przechodnia, jak dojść do dworca
Entschuldigung, wie komme ich zum Bahnhof ?
6. Poinformuj, że podróż do Hiszpanii jest za droga i Hiszpania jest za daleko.
Die Reise nach Spanien ist zu teuer und das Spanien ist zu weit.
7. Zapytaj , z kim twoja koleżanka jedzie w Tatry ?
Mit wem fährst du .................... ?
8. Zapytaj rozmówcę, jak długo zostaje w Austrii ?
Wie lange bleibst du .......................... ?
9. Powiedz, że w tym roku twoja rodzina musi odwiedzić wujka w Turcji.
Dieses Jahr muss meine Familie den Onkel in der Türkei besuchen.
10. Poinformuj, że twoja siostra ma chęć kąpać się w morzu i leżeć na słońcu na plaży.
Meine Schwester hat Lust .......................
Stunde 7 28.04.2020 godz.9.00
Testportal.pl - test próbny przed sprawdzianem.
STUNDE 6 28.04.2020 godz. 8.00
Thema Wohin möchtest du fahren ? - powtórzenie rozdziału 5 ( podróże, plan miasta)
I. Tematy do utrwalenia . Dzisiaj powtarzamy rozdział 5 ( do zeszytu)
1 środki lokomocji i budynki w mieście
2) opisujemy drogę i kierunki
3) rozmówkę o planowaniu urlopu i tekst o podróżach
4) cele podróży
5) wyrażanie zamiaru : Ich habe Lust (mam ochotę )
6) czynności w czasie wyjazdów turystycznych:
7) podawanie przyczyny : Ich lerne Fremdsprachen, weil .... ( ponieważ)
8 ) zdania ze spójnikiem : dass ( że)
II. Napisz ćwiczenia ( do zeszytu)
I . Uzupełnij rodzajnik i przetłumacz na j. polski :
... Meer - .... Winter Adria Rom
Gebirge Insel Ausflug Wetter
Ostsee Wanderung Reise Schiff
II. Uzupełnij luki w zdaniach i przetłumacz na j. polski:
1. Ich fahre ........ Deutschland
2. Lisa sagt, ...... sie in Italien wohnt.
3. Ich besuche einen Englischkurs ..... London.
4. Sonja geht zu ......... zur Schule.
5. E....................., wie komme ich zum Rathaus ?
6. .............. isst du kein Mittagessen ? Weil ich keine Lust habe.
7. In einem Feriendorf ist immer etwas ........ . Es gibt viele Aktivitäten.
8. .............. fliegst du im Juli ? Ich fliege in die Schweiz.
3. Ich besuche einen Englischkurs ..... London.
4. Sonja geht zu ......... zur Schule.
5. E....................., wie komme ich zum Rathaus ?
6. .............. isst du kein Mittagessen ? Weil ich keine Lust habe.
7. In einem Feriendorf ist immer etwas ........ . Es gibt viele Aktivitäten.
8. .............. fliegst du im Juli ? Ich fliege in die Schweiz.
reagujesz.
1. Powiedz, że lubisz robić wędrówki. ( Ich mag ........ )
2. Powiedz, że niestety nie umiesz dobrze pływać.
3. Powiedz, że we wtorek chcesz polecieć do Paryża.
4. Poinformuj turystę że ma iść prosto do rynku , potem w prawo.
5. Zapytaj przechodnia, jak dojść do dworca
6. Poinformuj, że podróż do Hiszpanii jest za droga i Hiszpania jest za daleko.
7. Zapytaj , z kim twoja koleżanka jedzie w Tatry ?
8. Zapytaj rozmówcę, jak długo zostaje w Austrii ?
9. Powiedz, że w tym roku twoja rodzina musi odwiedzić wujka w Turcji.
10. Poinformuj, że twoja siostra ma chęć kąpać się w morzu i leżeć na słońcu na plaży.
IV. Odpowiedz na pytania:
1. Wann hast du Geburtstag?
2. Was kannst du machen?
3. Wie lange machst du Urlaub mit den Eltern ? ( 2 tygodnie)
4. Wer kommt auf deine Geburtstagsparty ? ( wielu ludzi)
5. Was machst du gern in den Sommerferien ?
6. Wo ist der Eiffelturm ?
7. Welches Land hat sehr gute Schokolade?
8. Sprichst du gut Englisch ?
IV. Czynności - Przetłumacz co robią te osoby:
1.sie badet 11. ich resreviere
ich wandere 12. du besuchst den Opa
wir machen Urlaub 13. er hat Erfolg
du sprichst 14. wir machen Ausflug
ihr schwimmt 15. sie findet
6. ich fahre
wir liegen in der Sonne
er besucht den Kurs
sie gehen
Sie organisieren
III. TEST ONLINE 5 maja wtorek za 20 pkt z rozdziału 4 i 5.
ZADANIE DOMOWE
1. Naucz się przykładów z lekcji do testu, powtórz słówka ( na pamięć) i poćwicz zdania z lekcji. Zgodnie z tradycję zawsze coś może się powtórzyć na teście 5 maja.
Więcej informacji na dzienniku elektronicznym, przeczytaj wiadomość z 28 kwietnia
(jest to potwierdzenie obecności na lekcji).
STUNDE 5 21.04.2020
Do wakacji jest jeszcze trochę trochę czasu . Ale w naszym podręczniku mamy już same wakacyjne tematy. Żeby w przyszłości umieć zarezerwować sobie hotel za granicą, umieć dojść do jakiegoś miejsca w obcym mieście trzeba poznać słówka związane z podróżami i mapą miasta.
Zaczynacie naukę od Lekcji 4 ( poniżej).
Thema Womit fährst du ? Wie komme ich zum Parkhaus?
Czym jedziesz? Jak dojdę do parkingu?
( środki lokomocji i mapa miasta str. 70, 71 )
Dzisiaj uczymy się :
1) nazywać środki lokomocji i informować czym jedziemy
2) nazywać budynki w mieście
3) opisywać drogę i kierunki
I. Nazwy środków lokomocji ( napisz do zeszytu)
a. ćwicz. 11 str. 70
- lista środków lokomocji
- niebieska ramka - ułóż 7 pytań i napisz odpowiedzi do zeszytu
Wskazówka : pamiętaj o gramatyce,
zum - do / używamy przy przy rzeczownikach rodzaju męskiego i nijakiego,
zur - do /używamy przy przy rzeczownikach rodzaju żeńskiego
ans - nad / jeśli jedziemy nad morze
an den - nad / jeśli jedziemy na plażę
Komentarz :
W j. niemieckim, żeby powiedzieć czym jedziemy, mówimy ich fahre mit + 3 przyp.rodz. określonego tzn. ja jadę z pociągiem, z busem. Oczywiście tłumaczymy na polski:
ja jadę pociągiem , autobusem.
Przypominam tabelę odmiany rodzajnika,która jest potrzebna,żeby wstawić 3. przypadek
r. męski r. żeński r. nijaki1.der die das
2. -- -- --
3. dem der dem (przy środkach lokomocji używamy 3. przypadku )
4. den die das
np. der Zug - pociąg Ich fahre mit dem Zug - trzeba zmieniać rodzajnik.
Ja jadę pociągiem
II. Mapa miasta ( do zeszytu)
a. ćw. 12 c str. 71 (Napisz listę nazw budynków i miejsc z mapy )
Nowe słówka + pozostałe wyrazy z mapy
lodziarnia -die Eisdiele
salon gier -die Spielothek
dworzec - der Bahnhof
piętrowy parking - das Parkhaus
.......
III. Opis drogi str. 71
a. Przeczytaj dialog pod mapką, napisz do zeszytu i przetłumacz
Entschuldigung - przepraszam
wie komme ich ? - jak dojdę do, dojadę do ... ?
dann - potem
nach links - w lewo
Punkt IV. Za dwa tygodnie planowany jest sprawdzian online za 20 pkt z rozdziału 4 i 5.
Jeśli zajęcia będą odbywać się w szkole , to sprawdzian będzie w klasie. Dokładna data będzie na dzienniku elektronicznym.
IV. Tematy do powtórzenia do sprawdzianu rozdział 4
1. Sport - rozmówki
2. Wyposażenie sportowe do dyscyplin sportowych
3. Czasowniki modalne - odmiana i budowa zdań str.43 ćw. 3, str. 47 ćw.13
4. Zaproszenie na urodziny - mail ( na pamięć)
5. Tekst prezentach - 3 fragmenty
6. Przywitanie gości i składanie życzeń - rozmówka
7. Daty i liczebniki porządkowe
8. Odmiana przymiotnika : np. ein interessantes Buch
5. Tekst prezentach - 3 fragmenty
6. Przywitanie gości i składanie życzeń - rozmówka
7. Daty i liczebniki porządkowe
8. Odmiana przymiotnika : np. ein interessantes Buch
( Najlepiej powtórzyć z książki ćwiczeń :
str.43 ćw. 4 , str.47 ćw.14, str. 48 ćw. 18 , str. 52 ćw. 29)
V. HAUSAUFGABE
ZADANIE DOMOWE str.43 ćw. 4 , str.47 ćw.14, str. 48 ćw. 18 , str. 52 ćw. 29)
V. HAUSAUFGABE
1. https://learningapps.org/3682463 kliknij w LINK !
Utrwal nazwy środków lokomocji w zabawie językowej.
Uwaga ! jest jeden nowy wyraz der Roller - hulajnoga
Napisz środki lokomocji z zabawy + tłumaczenie na j. polski
2. ćw. 12 C str. 71 Napisz 3 dialogi wykorzystując wybrane 3 nazwy miejsc w mieście
( wzór dialogu pod mapą miasta str. 71 )
3. Str. 57 ćwicz. 10 A = Arbeitsbuch ( książka ćwiczeń )
die Arbeit - praca
der Marktplatz - rynek
UWAGA ! Przesyłacie na ocenę pkt. 1 i 2 zadania domowego
Więcej informacji na dzienniku elektronicznym,przeczytaj wiadomość z 21 kwietnia (jest to potwierdzenie obecności na lekcji).
STUNDE 4 21.04.2020
Thema: Ich weiß, dass du ans Meer fährst. Wir planen die Reise
Wiem, że ty jedziesz nad morze. Planujemy podróż.
( karta podróży, czasownik " wissen", zdania złożone ze spójnikiem " dass " - że, str. 69)
Dzisiaj nauczycie się
1) jak odmienia się czasownik "wissen" nieregularny !!!
2) jak zbudować zdanie podrzędne z wyrazem " dass" (że)
3) jak zaplanować podróż, napiszecie kartę podróży
I. Zdania podrzędne ( z " dass" że) ( do zeszytu)
1. Na początek nowy czasownik wissen - wiedzieć.
ich weiß - ja wiem wir wissen - my wiemy
du weißt - ty wiesz ihr wisst - ...
er, sie, es weiß - ... sie, Sie wissen - ...
Zapamiętaj! : czasownik wissen jest nieregularny, jak widzicie 1 i 3 osoba w l. poj. jest taka sama. Ortografia : w liczbie poj. piszemy ß , w liczbie mn. piszemy ss .
2. ćw. 9 str. 57 ( ćwiczenia)
Uzupełnij tabelkę w ćwiczeniach.
Jak wiecie z poprzedniej lekcji zdania złożone tworzymy z 2 zdań niezależnych od siebie. Na przykład :
a. Ich weiß. Sie fliegt nach England.
Jem wiem. Ona leci do Anglii.
ŁĄCZYMY TE INFORMACJE W JEDNO ZDANIE :
osoba czasownik na końcu zdania
Ich weiß, dass sie nach England fliegt
Jem wiem, że ona leci do Anglii.
ZASADA 1: Jak pokazuje przykład, jeśli łączysz 2 zdania wyrazem "dass" , to w drugiej części zdania po wyrazie dass występuje osoba, potem wszystkie informacje, a czasownik jest na samym końcu zdania.
b. Sie sagt. Sie kann mit Freunden nach Zakopane fahren.
Ona mówi. Ona może z przyjaciółmi pojechać do Zakopanego .
Sie sagt, dass sie mit Freunden nach Zakopane fahren kann.
Ona mówi, że może z przyjaciółmi pojechać do Zakopanego .
ZASADA 2: Jeśli w drugim zdaniu są 2 czasowniki (czasownik modalny i bezokolicznik ) to szyk zdania jest następujący :
po wyrazie "dass" jest osoba + inne informacje ....... + bezokolicznik i czas. modalny na samym końcu zdania.
ĆW. 8 str. 68 ( podręcznik)
Trzeba napisać zdania złożone według podanego przykładu wykorzystując słówka z ramki poniżej.
Nowe słówka :
sagen - powiedzieć die Wanderung - wędrówka
fliegen - latać das Wohnmobil - samochód kempingowy
baden - kąpać die Tour - wycieczka ( rowerowa)
sehen - widzieć der Winter - zima der Sommer - lato
Komentarz:
Jako pomoc przetłumaczyłam przykład rozwiązania z imieniem Nicole na j.polski :
Czy ty wiesz, że Nicole jedzie do Hiszpanii ?
Tak, i ja wiem też , że wyjeżdża na urlop do ośrodka wypoczynkowego.
Oczywiście trzeba napisać dialogi po niemiecku z imionami Lisa, Felix i Dominik wstawiając odpowiednie informacje przy imionach.
II. Karta podróży ćw. 10 str . 69 ( do zeszytu)
a. Napisz do zeszytu pytania z karty podróży, dopasuj do polskiego tłumaczenia :
dokąd ? - wohin ?
kiedy ? - ...
jak długo ? -
z kim -
gdzie -
co ? -
b. Przeczytaj informacje na pierwszej karcie ( Tirol), następnie przeczytaj w niebieskiej ramce poniżej ten plan podróży napisany całymi zdaniami :
Ich fahre im Dezember nach Kitzbühel - Jadę w grudniu do Kitzbühel.
Ich fahre mit - jadę z ... ( podać osoby)
Ich bleibe - ja zostaję
Ich will - ja chcę
Przetłumacz pisemnie plan podróży z niebieskiej ramki na j. polski.
III. HAUSAUFGABE
ZADANIE DOMOWE
1. str. 69 ćw. 10 ( podręcznik)
Napisz 3 wybrane karty podróży do zeszytu według wzoru w niebieskiej ramce tzn. całymi zdaniami po niemiecku i przetłumacz wybrany tekst na j. polski ( do zeszytu)
2. Str. 56 ćwicz. 7 i 8 A = Arbeitsbuch ( książka ćwiczeń )
Pomoc:
dieses Jahr - w tym roku
ins Gebirge - w góry
wir machen keinen Urlaub - nie robimy urlopu
ich habe gehört - słyszałem
ich habe gelesen - czytałem
nicht sehr teuer - nie bardzo drogi
die Tante besuchen - odwiedzić ciocię
3. Naucz się pytań z karty podróży na pamięć .
UWAGA ! Przesyłacie na ocenę : 1. str. 69 ćw. 10 ( podręcznik)
Więcej informacji na dzienniku elektronicznym, przeczytaj wiadomość z 21. kwietnia
(jest to potwierdzenie obecności na lekcji).
STUNDE 3 07.04.2020
Thema: Warum fährst du nach Spanien ? Weil ich Spanien mag.
Dlaczego jedziesz do Hiszpanii? Ponieważ lubię Hiszpanię.
( zdania podrzędne z " weil" , tekst o podróżach str. 67, 68 L)
Dzisiaj poczytamy o różnych sposobach spędzania urlopu i nauczymy się, jak zbudować zdanie podrzędne z wyrazem " weil" , czyli nauczysz się jak podawać przyczynę.
Tekst o wyjazdach urlopowych opisuje wiele ciekawych miejsc w Europie .
Tyrol TIROL
Hiszpania SPANIEN
Londyn LONDON
Włochy Italien
I. Zdania podrzędne przyczyny ( z "weil" ponieważ) ( do zeszytu)
Zdania złożone tworzymy z 2 zdań niezależnych od siebie.
Na przykład :
a. Ich esse oft Pizza. Ich mag Pizza sehr.
Jem często pizzę. Lubię bardzo pizzę.
Zdanie przyczynowe odpowiada na pytanie WARUM ? -DLACZEGO?
Warum isst du oft Pizza ? Dlaczego jesz często pizzę ?
OSOBA CZASOWNIK
Ich esse oft Pizza, weil ich sie sehr mag.
Jem często pizzę, ponieważ bardzo ją lubię.
ZASADA 1: Jeśli łączysz 2 zdania i podajesz przyczynę, to w drugiej części zdania po wyrazie "WEIL" występuje osoba, potem wszystkie informacje, a czasownik jest na samym końcu zdania.
b. Ich kaufe ein Auto. Ich will nach Italien fahren.
Kupuję auto. Ja chcę pojechać do Włoch.
Warum kaust du ein Auto ?
Ich kaufe ein Auto, weil ich nach Italien fahren will.
Kupuję auto, ponieważ chcę pojechać do Włoch.
ZASADA 2: Jeśli w drugim zdaniu są 2 czasowniki (czasownik modalny i bezokolicznik ) to szyk zdania jest następujący :
po wyrazie "WEIL" jest osoba + inne informacje ....... + bezokolicznik i czas. modalny na samym końcu zdania.
II. Praca z tekstem str. 68 ( do zeszytu)
a. nowe słówka
das Feriendorf - ośrodek wypoczynkowy ( das Dorf- wieś)
ist immer viel los - zawsze dużo się dzieje
es gibt viele Aktivitäten - jest dużo zajęć
der Ausflug - wycieczka
die Sprachreise - podróż językowa
das Studentenheim - akademik
man kann kennen lernen - można poznać
ältere Leute - starsi ludzie
Ich hasse Wanderungen - nienawidzę wędrówek
man braucht nicht zu buchen - nie trzeba zamawiać
ich habe viel zu tun - mam dużo do zrobienia
b. przeczytaj wypowiedzi str.68
c. napisz trzy wybrane teksty do zeszytu i przetłumacz na j. polski ( do zeszytu)
d. napisz ćwicz. pod tekstem - dopasuj zdania do osób ( do zeszytu)
III. HAUSAUFGABE
Wariant a.
Ich lerne Deutsch und Italienisch . Ich mag Fremdsprachen.
Wir machen einen Ausflug. Das Wetter ist schön.
Wariant b. z czasownikiem modalnym i bezokolicznikiem
Du gehst ins Restaurant. Du willst deine Freunde treffen.
Mein Vater fährt ins Gebirge. Er kann sehr gut Schi fahren.
Wir kaufen kein Fahhrad. Es ist zu teuer. (jest za drogi)
2. Str. 55 ćwicz. 5 A = Arbeitsbuch ( książka ćwiczeń )
3. Naucz się słówek z tekstów na pamięć .
UWAGA ! Z tej lekcji przesyłacie na ocenę zadanie dotyczące Warsztatów językowo-geograficznych(z powodu zawieszenia nauki w szkole nie zostało wcześniej ocenione).
Więcej informacji na dzienniku elektronicznym, przeczytaj wiadomość z 07. kwietnia (jest to potwierdzenie obecności na lekcji).
Nasze warsztaty
STUNDE 2 31.03.2020
Thema :
Ich habe Lust ins Kino zu gehen ( Mam chęć iść do kina - proponowanie wyjazdu,
wyjścia str. 67)
|
A: Wohin möchtest du fahren ? Dokąd chciałbyś pojechać ?
B: Ich möchte nach Frankreich fahren.
!!! Napisz 3 dialogi wg tego wzoru, wykorzystaj cele podróży z niebieskiej tabelki
na str.67
II. Układanie dialogów o planach urlopowych ćw. 4 str. 67
!!! Napisz do zeszytu wzór z podręcznika,przetłumacz na j.polski
i ułóż jeden własny dialog zmieniając cel podróży.
i ułóż jeden własny dialog zmieniając cel podróży.
III. Połącz zabytki i wakacyjne aktywności z państwami i miastami ! (obrazek ćw. 5 )
Po połączeniu cyfry z literą ułóż zdania!
Wzór : Ich liege in der Sonne an dem Meer. / Leżę w słońcu nad morzem.
Nowe słówka : der Eiffelturm - wieża Eiffla wandern - wędrować
III. Hausaufgabe :
1. str. 55 ćw. 6 Arbeitsbuch ( książka ćwiczeń)
( Ich habe keine Lust - nie mam chęci )
2. Naucz się na pamięć dialogu ćw. 4 str. 66
3. Zadanie na ocenę - 10 pkt ( wyjaśnienie na mobidzienniku)
Trzeba zalogować się na padlecie https://padlet.com/etwinning24/5o31sc0xywr6
Otworzy się żółta Karta Cześć Europo! "Poznajemy razem Europę"
Na dole po prawej stronie jest różowe kółko, kliknij w + i zacznij pisać swój post ...
Godz. 11.15. TERAZ NOWE INFO: Karolina z 8b już opublikowała swój
post na Padlecie. SUPER !
Proszę zrobić kolor postu z podziałem na klasy :
8A - kolor niebieski
8B - kolor różowy ( jak Karolina)
8C - kolor zielony
8D - kolor fioletowy
Godz. 13.17 Na Padlecie jest już kilka pięknych opisów.
Świetnie! Post powinien mieć chociaż dwie konkretne
informacje np. kto i kiedy zbudował Łazienki
Królewskie ? Zawsze można jeszcze edytować post.
Termin wykonania zadania piątek 3 kwietnia do 20.00
Godz. 17.51
Przeczytałam parę postów i mam kilka wskazówek :
- Proszę pisać na temat,ma to być miejsce w Europie, w którym sam byłeś,które widziałeś, twoje doświadczenia z życia.
- Pisząc posty, pisz swoimi słowami.
- Nie stosuj zasady "kopiuj-wklej" z encyklopedii, jest to od razu widoczne w tekście.
- Napisz, co podczas pobytu w tym miejscu szczególnie ci się podobało. W ocenie uwzględnia się też stronę
techniczną np. czy jest właściwe tło, imię i nazwisko, klasa.
- Post powinien mieć 2-3 ciekawostki
UWAGA: Pkt. 3 z zadania domowego jest dokładnie wyjaśniony w wiadomości na mobidzienniku. Należy odczytać tą wiadomość na mobidzienniku w dniu 31.03. (potwierdzenie obecności na lekcji)
STUNDE 1
Thema : Reisen bildet ! - Urlaub planen ( cele podróży, rozmówka o wakacjach)
podróże kształcą str. 66-67
daleko blisko
- zu weit weg - za daleko
- ich glaube, wir bleiben dieses Jahr zu Hause - myślę, że zostaniemy w tym roku w domu
- ich glaube, wir bleiben dieses Jahr zu Hause - myślę, że zostaniemy w tym roku w domu
- wandern - wędrować
Wie bitte - co proszę ?
2. Cele podróży ćwicz. 2 ( niebieska tabelka )
A. państwa rodz. nijakiego - ich fahre nach Deutschland ( jadę do Niemiec)
2. Cele podróży ćwicz. 2 ( niebieska tabelka )
A. państwa rodz. nijakiego - ich fahre nach Deutschland ( jadę do Niemiec)
miasta nach Berlin ( do Berlina)
wyspy nach Kreta
wyspy nach Kreta
B. państwa rodz. żeńskiego IN - Ich fahre in die Türkei do Turcji
C. morza AN Ich fahre an die Adria - jadę nad Adriatyk
die Ostsee - Morze Bałtyckie
jeziora der Bodensee - jezioro Bodeńskie
D. góry IN Ich fahre in das Gebirge ( w góry)
Ich fahre ins Gebirge - jadę w góry
Ich fahre ins Gebirge - jadę w góry
Ćwiczenie 2 STR. 67 : niebieska tabelka - do zeszytu napisać po dwa przykłady)
3. Rozmówka ćw. 1 STR. 66
Wysłuchaj 2 x ! http://www.chmura.klett.pl/books/magnet-2-kl-viii-podrecznik
( kliknij w link, w zestawie nagrań znajdź LEKTION 5 nr 36 )
( kliknij w link, w zestawie nagrań znajdź LEKTION 5 nr 36 )
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz